عربستان کارنامه سياهي در قبال بغداد دارد

استاد تاریخ سیاسی در دانشگاه بغداد، سیاست عربستان سعودی در قبال عراق را از نظر دولت و مردم عراق نامطلوب و سیاه توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، جاسب الموسوی گفت: عربستان دهها و صدها تروریست را به عراق فرستاده است که مساجد مسلمانان اعم از سنی و شیعه و حسینیه ها را منفجر می کنند و نیروهای پلیس و امنیتی و کارکنان اداره های دولتی را می کشند.  
الموسوی افزود: روابط دیپلماتیک عربستان با عراق از زمان تاسیس پادشاهی آل سعود هیچ گاه باثبات و دوستانه نبوده است. این روابط فقط در دهه 1980 به علت حمایت های عربستان و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از تجاوز صدام به جمهوری اسلامی ایران بهبود پیدا کرد و هزینه این نزدیکی روابط را نیز مردم عراق با خون خود و اقتصاد خود پرداخت کردند. بعد از آن، حملاتی که برای بیرون راندن نیروهای عراقی از کویت صورت گرفت همگی از خاک عربستان و قلمرو دریایی این کشور اجرا شد. عربستان به آمریکا کمک کرد که در جنگهای ویرانگر علیه عراق وارد شود که هزینه آن را مردم عراق پرداختند. اکنون مردم عراق از سیاست های عربستان راضی نیستند و به هیچ وجه نمی پذیرند که کارنامه این کشور در قبال عراق، سفید است. مردم عراق همگی معتقدند که عربستان نمی تواند وجود نظام سیاسی کنونی در عراق را تحمل کند.
برچسب ها: بغداد ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار