به گزارش 
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در نشستي خبري با بيان اين هشدار گفت: همچنين سليقه غذايي جوانان و نوجوانان بجاي غذاهاي سنتي و ميان وعده هاي غذايي ساده به مواد غذايي پرکالري و فاقد ارزش غذايي کافي گرايش پيدا کرده است.  
دکتر محمد مطلق در نشست خبري افزود: اين موارد باعث ايجاد اختلالات مختلف در رشد و همچنين بروز کبد چرب مي شود که مي تواند در بروز عوامل خطرساز و ايجاد بيماري هاي مزمن مؤثر باشد.  
وي اضافه کرد: پژوهش هاي متعدد نشان مي دهد که کودکان، نوجوانان و جوانان با وزن طبيعي يا حتي با کمبود وزن، در اثر نداشتن فعاليت هاي فيزيکي کافي و رژيم سالم غذايي در معرض اختلالات متابوليک قرار دارند.   
مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: نتايج بررسي سال گذشته با جامعه آماري حدود شش هزار دانش آموز شش تا هيجده ســاله نشان مي دهد؛90درصد آنان فقط روزهاي جمعه و تعطيلات صبحانه مي خورند.    
دکتر مطلق افزود: بر اساس اين بررسي بيشتر روغن مصرفي براي تهيه غذا در منازل اين افراد روغن جامد هيدروژنه است.   
وي گفت: همچنين بيشترين نوع نان مصرفي اين دانش آموزان با آرد سفيد تهيه شده است و بيشتر آنان نيز هنگام صرف غذا، نمک زياد مصرف مي کنند.    
مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: نتايج همان بررسي نشان مي دهد فقط14درصد دانش آموزان همان جامعه آماري (6000 نفر) روزي نيم ساعت ورزش مي کنند.  
دکتر مطلق افزود: اين بررسي همچنين نشان مي دهد25درصد اين دانش آموزان روزانه حدود چهار ساعت يا بيشتر تلويزيون تماشا مي کنند.   
دکتر مطلق افزود: بررسي ياد شده نشان مي دهد45درصد اين افراد روزانه ساعت يا ساعت هايي از وقت خود را براي استفاده از رايانه اختصاص مي دهند که اين رقم در مناطق شهري و در ميان دختران بيشتر است.   
وي گفت: اين بررسي حاکي از آن است ميزان استفاده اين دانش آموزان از رايانه در روزهاي تعطيل به حدود60 درصد مي رسد.   
مطلق افزود: هشت درصد اين دانش آموزان هيچگاه مسواک نمي زنند.  
مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: بر اساس اين پژوهش گرايش به استفاده از قليان در ميان نوجوانان و جوانان در حال افزايش و سن مصرف آن نيز رو به کاهش است./عط