"مستند کلوپ ترور" در کانون توجه رسانه‌هاي خارجي

"مستند کلوپ ترور" توسط رسانه‌هاي خارجي بويژه امريکايي، بدقت رصد شد و بازتاب يافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: اقدامات تروريستي برخي از اين افراد مظنون در نقاط مختلف تهران پايتخت ايران پخش شد.

اين چهارده مظنون که تلويزيون دولتي آنها را نشان داد متشکل از هشت مرد و شش زن بودند.  

تصاويري از يک پادگان نظامي پخش شد و اعلام شد: اين پادگان يک مرکز آموزشي در نزديکي تل آويو در اسرائيل است. اين مظنونان در اينجا دوره هايي را درزمينه هاي مختلف ازجمله چگونگي استفاده از بمب هاي آهن ربايي که به خودروها چسبانده مي شوند، گذرانده اند. از اين روش در ترور دانشمندان هسته اي ايران استفاده مي شود.
 
اين حملات بخشي از يک عمليات مخفي اسرائيل و غرب به منظور خرابکاري در فعاليت هسته اي تهران است که آمريکا و متحدانش گمان مي کنند هدف از آن ساخت تسليحات هسته اي است اما ايران چنين ادعاهايي را تکذيب مي کند. 

آسوشيتدپرس افزود: ايران دستگاه جاسوسي اسرائيل ( موساد ) به همراه سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا ) و دستگاه اطلاعاتي انگليس ( ام آي شش ) را با حمايت برخي همسايگان ايران عامل اين ترورها معرفي کرده است.

اين در حالي است که اسرائيل سکوت کرده است. 

دوربين هاي مدار بسته در يکي از خيابان هاي تهران يکي از اين عمليات تروريستي را ضبط کرده است و همين تصاوير توانست دستگاه اطلاعاتي ايران را در شناسايي و بازداشت افراد مظنون ياري کند. 

يکي از اين مظنونان که بهزاد عبدلي نام دارد گفت به همراه چند نفر ديگر در اسرائيل آموزش ديده است. وي افزود: من وارد ترکيه شدم و سپس از آنجا با استفاده از کشتي به قبرس رفتم . من سپس از آنجا وارد اسرائيل و بعدهم تل آويو شدم . آنها ( اسرائيلي ها ) گفتند اين گروه مورد حمايت مالي آمريکا و اسرائيل قرار دارد.

آرش خردکيش يکي ديگر از اين مظنونان نيز گفت درزمينه استفاده از بمب هاي آهن ربايي و چسباندن اين بمب ها به خودروهاي درحال حرکت آموزش ديده است. وي افزود: ما در مجتمعي در تل آويو آموزش ديديم که در آنجا مسابقات موتورسواري برگزار مي شد. به ما گفته شده بود بايد مهارت هايمان را تقويت کنيم تا بتوانيم اين بمب هاي آهن ربايي را به خودروهاي درحال حرکت بچسبانيم . بمب هاي ساعتي در اختيار ما قرار مي گرفت و ما مي بايست هنگام فشار دادن دکمه استارت آن را به خودروهاي مورد نظر مي چسبانديم. در پايان اين دوره ، اعضاي گروه پول دريافت مي کردند . آنها همچنين زمينه را براي بازگشت ما به ايران فراهم کردند.

جمالي فشي و آرش خردکيش در دوره آموزشي که در تل آويو انجام شد بالاترين رتبه را کسب کردند و به همين علت براي هدايت اين عمليات انتخاب شدند. 

يکي ديگر از مظنونان با نام مازيار ابراهيمي گفت سه گروه در اين بمب گذاري ها دست داشتند: دو نفر سوار بر موتورسيکلت ، يک خودرو در جلو تا بتواند سرعت خودرو هدف را کاهش دهد و سوم، يک تيم حمايتي که در نزديکي محل عمليات در انتظار بود تا در صورت نياز وارد عمل شود. 

اتاق کنترل اين ترورها در تل آويو بود اما اين اتاق کنترل نيز از واشنگتن و لندن دستورات را دريافت مي کرد. 

ايران ماه مه مجيد جمالي فشي بيست و چهار ساله را که به جرم ترور مسعود علي محمدي استاد فيزيک دانشگاه تهران به اعدام محکوم شده بود ، به دار آويخت.

فشي که در اعتراف هاي تلويزيوني خود گفته بود براي موساد کار مي کرده است ، ماه اوت گذشته محکوم شد. 

از سال 2010 تاکنون، دست‌کم پنج نفر از دانشمندان هسته اي ايران ترور شده اند.  

روزنامه هافينگتون پست و هاآرتص و شبکه فاکس نيوز، سي بي اس آمريکا نيز اين مستند را بازتاب دادند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
درود بر سربازان گمنام
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
درود بر سربازان گمنام امام زمان (عج)
آخرین اخبار