اخبار ویژه روزنامه های صبح دوشنبه؛

صهیونیستها به دنبال الاغ!/ اعتراض به واگذاري 12هزار متر زمين در تهران به سفارت استراليا

درخواست امریکا از عراق درباره هواپیماهای ایرانی ، پدرم از همه اصلاح‌طلبان متنفر است، ورود زودهنگام به انتخابات ممنوع، روايت گلوب اندميل از برده هايي به نام ديپلمات هاي كانادا ، سهميه انتقال به تهران فقط 50 نفر شد، ایران‌هراسی دوست‎دختر یک وزیر و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه کیهان:

اوباما آمريكا را بدهكارتر و بي اعتبارتر كرد

اوباما 5 هزار ميليارد دلار هزينه روي دست مردم آمريكا گذاشته اما وضعيت به نسبت 3 سال پيش به مراتب بدتر شده است.

مرلين ميلر نامزد منفرد انتخابات رياست جمهوري آمريكا از حزب موضع سوم در مصاحبه با پرس تي وي گفت: آمريكا نسبت به زماني كه باراك اوباما كار خود را به عنوان رئيس جمهور آغاز كرد در شرايط بسيار بدتري قرار دارد. به بدهي ها نگاه كنيد، بدهي پيوسته در حال افزايش است.

ميلر مي گويد: به وضعيت بيكاري نگاهي بياندازيد. افراد بسيار بيشتري بيكار هستند. اين تنها لفاظي هاي انتخاباتي است و من حقيقتا شاهد هيچ تغييري در دوران رياست جمهوري اوباما نبودم.

وي درباره نفوذ اسرائيل در سياست آمريكا گفت: آيپك (كميته امور عمومي آمريكا اسرائيل) و اسرائيل دستور كار دو حزب دموكرات و جمهوري خواه را كنترل مي كنند.

ميلر تصريح كرد: زماني كه به ميت رامني و گروه وي نگاه مي كنيم، مي بينيم كه وي گروهي از مشاوران خارجي را گرد هم آورده است. اين زياد تفاوتي ندارد. آن ها هم دوست اسرائيل خواهند بود. آن ها همان دستور كار را ادامه خواهند داد و در واقع احتمالا دستور كاري تجاوز كارانه تر. همانطور كه مي دانيد رامني به اسرائيل سفر كرد و در اين سفر به ميزان هنگفتي پول براي مبارزات انتخاباتي خود دست يافت. وي اساسا همه چيز را در حمايت از اسرائيل وعده مي دهد.

وي درباره وعده ها و عملكرد اوباما گفت: مسلما باراك اوباما برخلاف وعده هاي انتخاباتي خود در چند سال پيش ما را از اين جنگ ها خارج نكرده است. اگر به دنبال حفظ پول آمريكا هستيد، اين يكي از راه هاي آن است، حفظ اعتبار آمريكا و همچنين حفظ جان جوانان اين كشور و همچنين مردم سركوب شده در كشورهايي كه ما آن ها را اشغال كرده ايم. براي من غير قابل باور است كه آمريكا ديگر اهميتي به ديدگاه هاي بنيانگذاران اين كشور نمي دهد. اين عقيده كه «آمريكا را در اولويت قرار دهيد اما دوست ديگر ملت ها باشيد.» نبايد متجاوز به كشوري ديگر باشيم.

برآورد محافل اطلاعاتي تل آويو: سال سختي پيش روي اسرائيل است

سرويس هاي جاسوسي و امنيتي اسرائيل درباره خطراتي كه اين رژيم را تهديد مي كنند، هشدار دادند.

روزنامه صهيونيستي معاريو در گزارشي نوشت: سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل از جمله موساد [سرويس جاسوسي]، شاباك [امنيت داخلي] سازمان اطلاعات نظامي ارتش [امان] و مركز تحقيقات سياسي وزارت خارجه درباره خطراتي كه حكومت اسرائيل را تهديد مي كنند، از جمله بي ثباتي و اختلافات داخلي و مشكلات خارجي هشدار داده اند. از نگاه اين سازمان ها برنامه هسته اي ايران، اوضاع سوريه و روابط با مصر در صدر خطراتي است كه اسرائيل را تهديد مي كند.

اين گزارش مي افزايد: اسرائيل سالي سرشار از بي اعتمادي و بي ثباتي را پيش رو دارد و يكي از شديدترين خطرات و نگراني ها ناشي از سناريوي بسيار نگران كننده سوريه و سرانجام تحولات كنوني آن است.

پايگاه اينترنتي روزنامه معاريو اعلام كرد: «اويو كوخاوي» رئيس سازمان اطلاعات نظامي اسرائيل در جلسه وزارتي اين رژيم گفت «ما ارزيابي كرديم كه اسرائيل در سال آينده با يك فضاي منطقه اي بي ثبات متشنج و رشد اسلام گرايي مواجه خواهد بود.»

كوخاوي مي گويد: اسرائيل با فضايي با يك سلسله بحران هاي منطقه اي و داخلي كه به شدت در حال افزايش است مواجه مي باشد.

از طرف ديگر روزنامه «يديعوت آحارونوت» به نقل از اعضاي شوراي وزارتي اين رژيم نوشت: اختلاف نظر زيادي ميان آنها و سازمان هاي جاسوسي درباره مساله هسته اي ايران وجود دارد.

يديعوت آحارونوت به نقل از وزيران رژيم صهيونيستي نوشت: در اسرائيل هيچگونه اجماعي درباره تهديد ايران وجود ندارد.

يكي از وزيران مذكور به اين روزنامه صهيونيستي گفت: به گزارش هاي جاسوسي كه همگي نگران كننده بود گوش داديم و متوجه شديم كه ايران در زمينه هسته اي پيشرفت بسيار زيادي دارد و به نظر مي رسد كه هيچ چيز آن را متوقف نمي كند.

اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه هيچ چيز نمي تواند پيشرفت هاي هسته اي ايران را متوقف كند، با سخنان جان مك كين سناتور آمريكايي و رقيب اوباما در انتخابات سال 2008 همزمان شده كه گفته است: سياست هاي كاخ سفيد براي مقابله و متوقف كردن برنامه هسته اي ايران مانند حركت يك قطار قراضه است.

وي در مصاحبه با آسوشيتدپرس رويكرد اوباما به موضوعات سوريه و ايران را ضعيف خواند و از ميت رامني نامزد جمهوري خواه نيز بدين خاطر كه سياست خارجي را در حاشيه برنامه هاي خود قرار داده، انتقاد كرد.

پيش از اين نتانياهو در جمع لابي صهيونيست هاي آمريكا (ايپك) گفته بود برنامه هسته اي ايران مانند يك قطار سريع السير پيش مي رود و ما با خودروي قراضه دنبال آن هستيم و نمي رسيم.

آمريكا و اسرائيل كنار نشسته اند و تركيه را به باتلاق هل مي دهند

اگر تركيه در جبهه مقابل ايران قرار گرفت، پس از آن معرفي خود به عنوان دشمن اسرائيل در جهان اسلام غيرممكن خواهد بود.

روزنامه يني شفق چاپ تركيه با انتشار اين تحليل از مقامات آنكارا پرسيده است آيا ما مي خواهيم با اسرائيل سازش كنيم و وارد درگيري با ايران شويم؟ اسرائيلي ها در حادثه كشتي مرمره 9 تبعه ما را كشتند.

اين روزنامه خاطرنشان مي كند: تركيه پس از آغاز بحران سوريه، اسرائيل را فراموش كرده است در حالي كه اسرائيل از تروريست هاي پ ك ك عليه ما حمايت مي كند و آنها اتباع تركيه را مي كشند.

يني شفق مي نويسد: از زماني كه تركيه اجازه داد ناتو سامانه رادار موشكي خود را در مالاتيا مستقر كند، روابط ايران با تركيه دچار تنش شد زيرا اين اقدام عملاً كمك به اسرائيل در مقابل ايران بود.

نويسنده اين روزنامه با شگفتي پرسيده است: چه حكمتي است كه ايران كه بعد از انقلاب اسلامي با حمله عراق مواجه گشت و بعد از آن جنگ تا به امروز به هيچ يك از همسايگان خود تعرض نكرده را به جاي اسرائيل هدف قرار مي دهند؛ اسرائيلي كه از زمان تأسيس تاكنون به مرزهاي تمامي همسايگان خود تعرض كرده و در برخي مواقع درصدد اشغال لبنان و اكنون سوريه بوده و با اقدامات وحشيانه خود در فلسطين مردم اين كشور را مورد ظلم خود قرار داده است.

نويسنده روزنامه يني شفق مي نويسد: من با برخي سياست هاي ايران مخالفم. اما اين را نيز بدانيم اگر مي خواهيم در جبهه مقابل ايران جاي گيريم، دشمن اسرائيل بودن نيز غيرممكن است. ما بايد در انديشه اتحاد امت اسلامي باشيم. رئيس سازمان سيا كه در مدت شش ماه براي دومين بار به تركيه سفر كرد بعد از استانبول به تل آويو سفر كرد.

در همين حال يك پژوهشگر مركز مطالعات امنيت ملي اسرائيل در تحليلي خاطرنشان كرد سازمان سيا از اقدامات تركيه در حمايت از ناآرامي هاي سوريه پشتيباني مي كند اما هرگز حاضر نيست خود وارد باتلاق سوريه شود.

پروفسور زاكي شالوم در وبسايت خود نوشته است: آمريكا در اتخاذ مواضع عليه حكومت سوريه با تركيه و عربستان هماهنگي مي كند. اطلاعات به دست آمده حاكي از آن است كه مردان سازمان جاسوسي آمريكا در مرزهاي سوريه- تركيه مستقر شده و به كمك هاي اطلاعاتي، ارسال سلاح و آموزش به مخالفان اسد مي پردازند.

اين تحليلگر صهيونيست نوشت: در داخل آمريكا افرادي هستند كه از كاخ سفيد مي خواهند كه فعاليت بيشتري در سوريه داشته باشد و حتي اقدام به حمله نظامي كند. با اين حال تا پايان انتخابات رياست جمهوري آمريكا، اوباما به هيچ وجه به سمت عمليات نظامي در سوريه حتي اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز آن نخواهد رفت.

شالوم مي گويد:« در حال حاضر تصميم به دخالت نظامي ضعيف ترين تصميمي است كه دولتمردان آمريكا ممكن است اتخاذ كنند، چرا كه خوب مي دانند كه چنين دخالتي باعث مي شود تا آمريكا وارد يك درگيري بسيار خونين و سخت شود كه نتايج آن قابل پيش بيني است، حداقل آن اين است كه عواقب خطرناكي بر اقتصاد آمريكا و نتايج انتخابات آن خواهد گذاشت.»

روايت گلوب اندميل از برده هايي به نام ديپلمات هاي كانادا

رفتار وزارت خارجه كانادا به عنوان برده ديپلماتيك و جاسوسي ديگر رژيم ها مسبوق به سابقه است. اين وزارتخانه در محافل ديپلماتيك جهاني به عنوان برده انتحاري آمريكا و اسرائيل معروف است.

اقدام روز جمعه وزارت خارجه كانادا در اعلام تعطيلي سفارت اين كشور در ايران و قطع روابط دو جانبه اين پرسش را پيش كشيده كه هدف مقامات اتاوايي از تعطيلي يك سفارت نيمه تعطيل چيست؟ توضيح اينكه فعاليت سفارت مذكور از ماه ها قبل به مرز تعطيلي رسيده و در حد كنسولي فعاليت مي كرد. ادعاي مقامات كانادايي مبني بر اينكه «ايران اصلي ترين تهديد براي صلح جهاني است و فعاليت هاي اتمي ايران در كنار اظهارات خصمانه عليه اسرائيل و حمايت از دولت سوريه، علت تصميم به قطع روابط است» بلافاصله با استقبال نخست وزير منزوي رژيم صهيونيستي مواجه شد كه علنا از حضور نمايندگان 120 كشور عضو جامعه جهاني در اجلاس غيرمتعهدها در تهران ابراز خشم كرده بود. نتانياهو گفت: من به نخست وزير كانادا به دليل اين تصميم شجاعانه تبريك مي گويم، اين بايد الگوي جامعه جهاني شود.

يادآور مي شود روز گذشته توني بورمن مدير سابق تلويزيون ملي كانادا(CBC) با اشاره به اقدام دولت كانادا در قطع روابط با ايران گفت: به نظر مي آيد كانادا وزير خارجه جديدي پيدا كرده به نام بنيامين نتانياهو(!)

البته اظهارات مقامات كانادايي و استقبال نخست وزير اسرائيل از موضع اخير آنان بدون نياز به هيچ سند ديگري، نشان مي دهد كه حاكمان اتاوا بردگان سياسي تل آويو به شمار مي روند. اما حقيقت مهم ديگر، اشاره به اين واقعيت است كه سفارت كانادا در تهران پس از تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 58 تبديل به ايستگاه سازمان سيا شده و در حد خبرچين اين سازمان تنزل يافته بود.

روزنامه كانادايي گلوب اندميل بهمن 1388 با انتشار گزارش مستندي فاش كرد: كن تيلور سفير وقت كانادا در ايران، در بحبوحه تسخير لانه جاسوسي و عمليات شكست خورده چنگال عقاب [طبس] به طور جدي براي سازمان سيا كار مي كرد و تيلور در گفتگو با گلوب اندميل و در پاسخ به اين پرسش كه آيا فعاليت هاي جاسوسي شما در ايران فاش شد يا خير، گفت: ايرانيان به هيچ وجه نمي توانستند اين موضوع را تحمل كنند و كشف اين ارتباط مي توانست تبعات بسيار سنگيني براي من به همراه داشته باشد.

اين روزنامه تصريح كرده بود: اگرچه فعاليت هاي جاسوسي تيلور از جمله جمع آوري اطلاعات براساس توافقي سري بين دول كانادا و آمريكا مخفي نگاه داشته شد اما چند سال بعد نقش وي در پناه دادن و سپس فراري دادن شش نفر از كارمندان سفارت آمريكا به خارج از ايران فاش شد كه البته با تقدير رسمي كاخ سفيد همراه بود.

رابرت رايت، مورخ معروف دانشگاه ترنت در جديدترين كتاب خود نوشته بود: جو كلارك، نخست وزير وقت كانادا از بيم اينكه افشاي جاسوسي يك ديپلمات كانادايي براي آمريكا تبعات سوءسياسي در داخل كشور به همراه داشته باشد، اصرار داشت اين همكاري و نقش تيلور مخفي بماند.

تيلور در واكنش به انتشار اين كتاب با عنوان «مامور ما در تهران» به گلوب اندميل گفت «فكر نمي كردم روزي اين راز فاش شود. اين موضوع براي 30 سال مخفي مانده بود و انتظار داشتم تا 30 سال ديگر نيز مخفي بماند». وي در واكنش به عبارت

«de facto CIA station chief» كه معادل «مسئول غيررسمي سيا» است و در كتاب رايت به عنوان يكي از القاب تيلور به آن اشاره شده بود، گفته بود «من دقيقا چنين نقشي در تهران داشتم».

گلوب اندميل مي نويسد: از آن زمان به بعد تمامي فعاليت هاي جاسوسي و اطلاعاتي آمريكا در ايران از طريق تيلور انجام مي گرفت و اطلاعاتي كه وي روزانه به آمريكا مخابره مي كرد توسط دو افسر ارشد در اداره تحليل اطلاعات اتاوا بررسي مي شد و در اختيار پت بلك، دستيار وزير اطلاعات و امنيت وقت كانادا قرار مي گرفت. اين اطلاعات سپس در اختيار كلارك و مك دانالد قرار مي گرفت و پس از آن به كنث كورتيس، سفير وقت آمريكا در كانادا منتقل مي شد.


روزنامه وطن امروز :

پدرم از همه اصلاح‌طلبان متنفر است

فرزند یکی از فتنه‌گران با سابقه با اشاره به قدرت‌طلبی‌های تعدادی از فتنه‌گران مطرح، گفته است که پدرش خیلی پیش از اتفاقات سال 88، این افراد را شناخته بود و حالا هم معتقد است که لازمه برگشتن مقتدرانه او به صحنه سیاسی و نجات کشور(!)، مشخص شدن حق همه اصلاح‌طلبان به نسبت سرمایه‌گذاری که کرده‌اند و آسیب‌هایی که دیده‌اند و تعیین تکلیف همه آنهاست.

یکی از مرتبطین با مشاور فراری یکی از سران فتنه (اردشیر امیرارجمند) اظهار داشته است: «محسن-ن از قول پدرش ادعاهایی علیه شخصیت‌های اصلاح‌طلب مطرح کرده است که در صورت اطلاع اصولگرایان از این ادعاها، خوراک تبلیغاتی یک‌سال علیه کل جریان اصلاح‌طلب تامین می‌شود».

این فرد مرتبط با مشاور فراری میرحسین موسوی افزوده است: «محسن-ن می‌گوید که پدرش بویژه از مقطع زندانی شدنش فهمید که این افراد چه رفیقان نارفیقی هستند که از زندانی شدن پدر، حتی ککشان هم نگزید؛ اعم از موسوی و کروبی و خوئینی‌ها و لاری و خاتمی و... بویژه خاتمی که پدرم عامل رشد او و بعداً عامل حفظ او در قدرت بود؛ لذا خاتمی بعد از آن مقطع تا امروز خیلی سعی کرد که دل پدرم را به‌دست آورد... و همین روزها هم قرار است به منزل ما بیاید تا پدرم را قانع کند؛ در حالی که همین چند وقت پیش به ملاقات پدر آمده بود و نتیجه‌ای نگرفت؛... اینها فکر کردند که الان سال 88 است و بابام، شیخ مهدی است و من حسین کروبی هستم که ما را بازی بدهند و طبق سناریوی خودشان مدیریت کنند و عاقبتش این باشد که بابا در حصر خانگی قرار گیرد آن شیخ و من هم مثل حسین کروبی، آواره و بلاتکلیف باشم و آن حضرات هم آزادانه و رندانه سیاست خودشان را به پیش ببرند.»

فرد مرتبط با مشاور فراری موسوی به نقل از «محسن-ن» درباره مصطفی تاجزاده گفته است: «تاجزاده که کسی نبود و پدرم او را تاجزاده کرد اما او چه در زمان وزارت کشور بابا و چه بعد از آن، خیلی به پدر ضربه زد و حالا هم مرتب در زندان دیوانه بازی در می‌آورد و توقع دارد که پدر برای نجات او دست به عملیات انتحاری بزند. کسانی مثل خود خاتمی، کرباسچی و زیدآبادی هم از او

- تاجزاده - خیلی ناراحت هستند و او را عامل هرچه تندتر شدن مواضع نظام نسبت به بقیه اصلاح‌طلبان می‌دانند.» فرزند شیخ «ع-ن» سپس به محسن کدیور می‌پردازد-بنا به نقل فرد پیشگفته- و می‌گوید: «محسن کدیور، خود را بزرگ‌ترین فیلسوف کشور می‌داند و برخوردهای متکبرانه‌اش نه تنها موجب تنفر پدرم است، بلکه حتی خواهرش از دست او به ستوه آمد و از سردبیری جرس استعفا داد».


روزنامه ملت ما:

نشست چهار جانبه درباره سوریه با حضور ایران این هفته در قاهره

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که نشست چهار جانبه برای حل بحران سوریه هفته جاری در قاهره برگزار خواهد شد.

به گزارش بی بی سی عربی، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که نشست چهار جانبه مشترک مصر، ترکیه، عربستان و ایران برای بررسی موضوع سوریه هفته جاری در قاهره برگزار خواهد شد.

قرار است 4 قدرت منطقه ای حل مسالمت آمیز بحران سوریه را محور رایزنی های خود قرار دهند و دستور کار اسن نشست احتمالا براساس طرح مشترک مصر و ایران برای پایان درگیری ها در سوریه خواهد بود که رایزنی های اولیه آن در نشست شانزدهم عدم تعهد در تهران انجام گرفت هرچند مقامات سوری اعلام کرده اند حزئیات این طرح به طور رسمی به آنها ارایه نشده است.

درخواست امریکا از عراق درباره هواپیماهای ایرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق، ایالات متحده امریکا از عراق خواسته که گذرگاه های هوایی خود را به روی هواپیماهای ایرانی ببندد و آنها را بازرسی کند تا مطمئن شود که کمک های نظامی به سوریه نمی فرستند.

پاتریک وانتریل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا، گفت:« عراق به موجب معاهده های سازمان ملل و شورای امنیت متعهد به بازرسی هواپیماهای مشکوک است و ما این نگرانی خود را با شرکای عراقی خود در میان گذاشته ایم».

او افزوده: «از عراق که در جامعه بین الملل از خوشنامی برخوردار است و شریک استراتژیک ایالات متحده محسوب می شود انتظار داریم که به تعهدات بین المللی خود عمل کند. پیش از این مسئولان عراقی تاکید کرده اند که هیچ دلیلی مبنی براین که هواپیماهای ایرانی برای کمک به سوریه از خاک عراق اسلحه منتقل می کنند وجود ندارد.


روزنامه قدس:

این فرد 30میلیارد تومان را خورد

رحیمی ، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه عضو سابق دولت زهر در کام دانشجویان می‌ریزد، گفت: این شخص در زمانی که در دولت مشغول به‌کار بود و پیش از آنکه از دولت طرد شود، حدود 21 میلیارد تومان که با سود متعلق به آن به بیش از 30 میلیارد تومان بالغ می‌شود، به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج و تاکنون که 4 سال از آن تاریخ می‌گذرد، عودت نداده است.

فاجعه بود!

روزنامه گاردین با اشاره به هنرنمایی!جدید گلشیفته فراهانی در یک فیلم در توصیف وضعیت فراهانی پس از این مساله نوشته است:« او در حالی که سرش را در دستانش گرفته بود گفت: «فاجعه بود! دقیقاً نمی‌دانم چند میلیون نفر فردای آن روز نام مرا در گوگل تایپ کردند، نمی‌خواهم بدانم...»

بستن سفارت ربطی به جنگ ندارد

دولت کانادا اعلام کرد تصمیم این کشور به بستن سفارتخانه خود در تهران، ارتباطی به مساله حمله احتمالی اسراییل یا آمریکا به ایران ندارد.

ایران‌هراسی دوستدختر یک وزیر

نازنین افشین جم، زن ایرانی که همسر وزیر دفاع کانادا نیز هست با حضور در کنفرانس تد ایکس به ایران هراسی پرداخت.

ورود زودهنگام به انتخابات ممنوع

حجت‌الاسلام والمسلمین دری‌نجف آبادی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، با انتقاد از ورود زودهنگام به انتخابات آینده ریاست جمهوری، گفت: نامزدها باید برنامه‌های خود را ارائه کنند تا مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند.

صهیونیستها به دنبال الاغ!

رژیم صهیونیستی طی نامه ای رسمی به دولت مصر واردات 100 هزار راس الاغ را خواستار شد که این امر با مخالفت قاهره مواجه شد.رژیم صهیونیستی مدعی شده که از پوست الاغ های مصری برای پژوهشهای علمی مربوط به بیماری سرطان استفاده می‌کند.

فیلم ضدایرانی نوری‌زاد

یک فیلم دنباله‌دار که تا به حال پنج قسمت آن هم در شبکه‌های اینترنتی پخش شده، سریالی توهین‌آمیز به نظام است که اخیراً توسط فتنه‌گران ضدانقلاب درحال ساخت است.

محمد نوری‌زاد، کارگردان متصل به فتنه 88، مدتی است بعد از آزادی مشروط خود از زندان، مشغول به فعالیت و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی است و اخیراً پروژه این فیلم را کلید زده است.


روزنامه خراسان:

اعتراض به واگذاري 12هزار متر زمين در تهران به سفارت استراليا

چند نماينده مجلس با انتقاد از پي گيري هاي وزارت خارجه براي واگذاري 12 هزار متر مربع زمين به سفارت استراليا در منطقه پاسداران تهران، خواستار توقف اين اقدام حتي در صورت موافقت دولت آن کشور براي اقدام متقابل شده اند.

بر اساس مصوبه وزيران عضو کميسيون سياسي دولت که به پيشنهاد وزارت خارجه ابلاغ شده، مقرر شده است اين زمين براي احداث ساختمان جديد سفارت، رزيدانس سفير و چند واحد مسکوني به استراليا تحويل شود.

سهميه انتقال به تهران فقط 50 نفر شد

بر اساس مصوبه اي که طي هفته هاي اخير به تصويب هيئت وزيران رسيده است، براي انتقال يا موافقت با ماموريت ماموران دولتي به برخي کلان شهرها، سقف تعيين شده است.

بر اين اساس، سهميه ماموريت چندساله کارمندان به تهران تنها 100 نفر و سهميه انتقال دولتي ها به اين شهر 50 نفر خواهد بود. همچنين سهميه ماموريت به مشهد 70 نفر و سهميه انتقال مستخدمان قوه مجريه به اين شهر 35 نفر تعيين شده است.


روزنامه جمهوری اسلامی:

تشکر رئیس جمهور رژیم صهیونیستی به خاطر اقدام دولت کانادا

* رئيس‌جمهور رژيم صهيونيستي از اقدام دولت كانادا مبني بر قطع روابط ديپلماتيك با جمهوري اسلامي و تعطيلي سفارتخانه‌هاي دو طرف تشكر كرد.

در بيانيه دفتر رياست جمهوري اين رژيم آمده است: "اميدوارم كه ديگر كشورها كانادا را الگوي اخلاقي خود قرار دهند." در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: "كانادا بار ديگر ثابت كرد كه اخلاق مهم‌تر از عملگرايي است". شيمون پرز افزود: اين قابل قبول نيست كه عضوي از سازمان ملل عضو ديگري را به نابودي تهديد كند، زيرا اين در تناقض كامل با منشور ملل متحد است".

وي در بيانيه خود بار ديگر ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم كرد و افزود: "تركيب تلاش‌هاي فرادستي، جنون سياسي و سلاح هسته‌اي قابل پذيرش نيست و اين تركيب جهاني را تهديد مي‌كند كه با تمام قدرت با آن به مقابله خواهد پرداخت.

" وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران ديروز در مجلس شوراي اسلامي گفت دولتمردان كانادايي‌، تحت تأثير اسرائيل هستند و براي جلب رضايت اين كشور اقدام به تعليق روابط با ايران كرده‌اند.





برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار