موج تظاهرات ضدآمریکایی کدام کشورها را درنوردید؟

تظاهرات علیه فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام به کشورهاب مصر، لیبی، تونس و مغرب رسید و مردم این کشورها در برابر کنسولگری آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  مردم مصر عصر روز گذشته و امشب در برابر سفارت آمریکا در قاهره تجمع کردند و پس از آنکه بر فراز دیوارهای سفارت آمریکا رفتند، اقدام به پاره و آتش زدن پرچم آمریکا کرده و پرچم لا اله الا الله محمد رسول الله را بر فراز آن برافراشتند.

شب گذشته نیز مردم خشمگین شهر بنغازی لیبی به کنسولگری آمریکا حمله کرده و در این حمله سفیر آمریکا در لیبی به همراه 3 آمریکایی دیگر کشته شدند.

صدها نفر از مسلمانان مغرب امروز چهارشنبه در اعتراض به فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) در برابر کنسولگری آمریکا در شهر دارالبیضا بزرگ ترین شهر مغرب تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان که شمار آنان بین 300 تا 400 نفر بود و بیشتر آنها را جوانان تشکیل می دادند در حدود دویست متری کنسولگری گرد آمدند.

آنان شعارهای ضد آمریکایی از جمله "مرگ بر اوباما" سر دادند ولی تظاهرات به خشونت کشیده نشد.

 حدود 300 تظاهرکننده تونسی در تجمعی آرام مقابل سفارت آمریکا شرکت کردند اما پس از آنکه به سوی درب امنیتی سفارت حرکت کردند، نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک‌آور مداخله کردند.

اعتراضات به فیلم موهن، در جهان در حال گسترش است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار