مشهد/ با حضور کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی کشور؛

همایش مداخلات روانی در بحران و بلایا در مشهد برگزار شد

همای مداخلات روانی در بحران و بلایا با هدف کمک های روانشناختی در شرایط بحران و افزایش سطح سازگاری بهتر برای بازماندگان در سالن همایش شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

کارشناس مسئول برنامه ریزی مداخلات روانی در اداره سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: در راستای تحقق اهداف این طرح آموزش های مستمر از زمان زلزله ی بم در سال 82 شروع  و از طریق اداره سلامت روان وزارت بهداشت، کارشناسان سلامت روان شاغل در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تحت آموزش های مستمر قرار گرفتند.

وی افزود: این کارشناسان به عنوان مربی TOT ، کارشناسان تحت پوشش خود را در هر استان آموزش دادند.

علی اسدی با اشاره به این که تاکنون مشابه این همایش ها در شهرهایی همچون کرمان، شیراز و ارومیه برگزار شده است گفت: در سال جاری 2 دوره برای مربیان TOT برگزار شده و در سال گذشته نیز 15 کارگاه آموزشی برگزار شده است.

اسدی افزود: این آموزش ها به دو شکل تخصصی و عمومی برگزار می شود که آموزش های تخصصی در قالب کارگاه هایی برای شرکت کنندگان در صحنه ی حوادث و بلایا است که از طریق دانشگاه و یا اداره سلامت و روان صورت می گیرد و بخش عمومی نیز از طریق مساجد، مربیان مدارس، خانه های بهداشت و تهیه ی بروشور آموزش می بینند.

وی با اشاره به زلزله ی اخیر آذربایجان شرقی گفت: در این زلزله پنجاه نفر کارشناس آموزش دیده حضور داشتند که در طی یک ماه، در همان منطقه سه بار آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

کارشناس مسئول برنامه ریزی و مداخلات روانی در اداره سلامت روان وزارت بهداشت ادامه داد: در سال جاری برای شرکت کنندگان در کارگاه های تخصصی بسته های آموزشی درنظر گرفته شده و علاوه بر این هفت کتاب تخصصی در این زمینه تهیه شده که در بین بهورزان کاردان های بهداشتی، کارشناسان تخصصی، معلمان و مشاوران در مدارس و همچنین مدیران بهداشتی توزیع خواهد شد. /س

برچسب ها: همایش ، مداخلات ، روانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.