اپوزیسیون چگونه پناهندگی گرفتند؟

رادیو کوچه: «جالب است که همه ایرانی‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند، دارای سابقه مبارزه سیاسی، زندان، شکنجه و تهدید به ترور و دست‌گیری هستند.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سایت رادیو کوچه(Radio Koocheh) نوشت: «این نکته به نظر من که دستی از دور بر آتش رسانه دارم نکته‌ای قابل قبول است که بسیاری از رسانه‌ها با انتشار اخبار و شرایط برخی از پناه‌جویان که عنوان‌هایی را همراه خود داشتند در تسریع، تعیین وضعیت پناه آن‌ها نقش به سزایی داشته‌اند. اجازه بدهید تاکیدی بر این که آیا این افراد نیز به طور واقع در فشار بوده‌اند یا نه و یا این که آیا حق داشته‌اند از این پوشش رسانه‌ای برخوردار باشند نکنم، چرا که شاید بسیاری از ما می‌شناسیم کسانی را که با "کیس‌سازی" و پرونده‌سازی در واقع پناهنده شده‌اند.»

 

این سایت ادامه داد: «این عده اگر چه قلیل[!] اما در عمل تصویر نامناسبی را برای سازمان‌های فعال در این زمینه و به خصوص کمیساریای عالی امور پناهنده‌گان سازمان ملل فراهم کرده‌اند. چندی پیش در یک گفتگوی خصوصی با یکی از اعضای کمیساریای عالی که وظیفه بررسی پرونده‌های پناه‌جویان در شرق آسیا را بر عهده داشت شنیدم که به طنز اشاره می‌کرد "جالب است که همه ایرانی‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند، دارای سابقه مبارزه سیاسی، زندان، شکنجه و تهدید به ترور و دست‌گیری هستند."»

 

رادیو کوچه افزود: «او همچنین اشاره می‌کرد که برایش جالب است با این همه مبارز و معترض اتفاقی برای جمهوری اسلامی نمی‌افتد. وی اشاره داشت که درصد بسیاری از این افراد حتی ابتدایی‌ترین ادعاهای خود را نمی‌توانند اثبات کنند. چندی پیش نیز در ترکیه وقتی درصدد تهیه گزارشی بودم یک افسر ترک در شهر آنکارا به من می‌گفت که ما این‌جا ایرانی هایی را می‌شناسیم که با همسر و فرزندشان کیس پناه‌جویی‌شان را "هم‌جنس‌گرایی" اعلام کرده‌اند.»
منبع: جام نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.