رئيس مجلس شوراي اسلامي:

تحريم، يك توفيق اجباري براي كشور است/ درآمد نفتي بايد در جهت سرمايه جوانان مصرف شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه به طور حتم کشور موفق نباید متکی به منابع نفتی باشد، گفت: پول منابع نفت و گاز کشور باید در جهت سرمایه جوانان استفاده شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۱ در هنرستان فنی قدس قم گفت: جوانان و دانش‌آموزان باید فکر کنند که جامعه و کشور در آینده چه نیازها و کمبودهایی دارد و در جهت رفع این نیازها و مشکلات تلاش کنند.

وي در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموزان و جوانان باید برای پیدا کردن شغل و آینده مناسب وضعیت آتی کشور را ارزیابی و سپس اقدام به انتخاب رشته کنند، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر با وجود استعدادهای بسیار در کشور، حوزه تعلیم و تربیت جدی گرفته نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بسیاری از ظرفیت‌ها و علوم اکتسابی است و باید آنها را بارور ساخت، افزود: به طور حتم تمام انسان‌ها زمینه رشد و شکوفایی را دارند، اما مهم این است که این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی خود فرد و مسئولان شکوفا شود.

لاریجانی با اشاره به نقایص گذشته سیستم آموزشی کشور گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته سیستم آموزشی توجه چندانی به هنرستان‌ها نداشته است، ولی خوشبختانه هم‌اکنون این سیستم تغییر کرده است و به هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای بها داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یک‌بُعدی نگری انسان را یکی از علت‌های شکوفا نشدن استعدادها دانست و یادآور شد: فردی که ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را در تمام جهات و امور می‌داند، می‌تواند آنها را طی برنامه‌ریزی مناسب و با همت و انتخاب درست تحقق بخشد.

لاریجانی با بیان اینکه شهید مطهری نمونه یک انسان موفق در تمام علوم بوده است، گفت: این شهید بزرگوار توانایی بسیاری در نویسندگی داشت که این موضوع را می‌توان در مقدمه کتاب عدل الهی دید که در آنجا نوشته شده است « دست به قلم بردن من تنها برای حل یکی از مسائل جامعه است».

رئیس نهاد قانونگذاری با تاکید بر اینکه جوان موفق در شرایط کنونی کسی است که دورنمایی از جامعه داشته باشد، توضیح داد: هم‌اکنون کشور ما از نظر موقعیت جغرافیایی در محل شاهراه شرق و غرب قرار دارد، از این جهت موقعیت ایران بسیار مهم و حساس است. یکی دیگر از مزیت‌های کشورمان در شرایط فعلی داشتن منابع نفتی و گازی بسیار است اگر مسئولان این منابع را به درستی و در جای خود استفاده کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اعلام اینکه متاسفانه ما هم‌اکنون از درآمد منابع نفتی و گازی در کشور به درستی استفاده نمی‌کنیم، تصریح کرد: درآمد این منابع به طور حتم باید صرف سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که این اعتبارات تنها برای مصرف در بودجه سالیانه کشور استفاده می‌شود.

لاریجانی زندگی امروز کشور را متصل به منابع نفتی دانست و گفت: به طور حتم کشور موفق نباید متکی به منابع نفتی باشد، از این‌رو سیاست‌های آینده کشور به سمت کوچک‌تر شدن دولت و چابک شدن سیستم مدیریتی می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه کشور باید از طریق مالیات و عوارض گمرکی به‌دست آید، افزود: پول منابع نفت و گاز کشور باید در جهت سرمایه جوانان استفاده شود.


وی با تاکید بر اینکه تحریم کشورهای استکباری علیه ایران توفیق اجباری برای کشور بوده است، افزود: در حال حاضر کشور برای تامین اعتبارات خود مجبور است که سیستم تکیه بر نفت را تغییر دهد.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های نیروی انسانی بسیار در کشور گفت: براساس گزارش‌های مرکز آمار یکی از مهمترین نکات و نقاط تاثیرگذار کشور، قاعده جوانان و نیروی انسانی است که اگر سیاست‌های کشور به درستی اجرا شود، به طور حتم ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار را به دنبال دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ قطعاً درست تدوین نکردن برنامه‌های سیاست کشور در عرصه سرمایه‌گذاری و جوانان موجب تبدیل شدن فرصت‌ها به تهدید می‌شود که هم‌اکنون نمونه این موضوع وجود بیکاران تحصیل‌کرده بسیار در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های کنونی کشور باید به سمت تولید داخل سوق داده شود، گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به ویژه امسال بر موضوع حمایت از تولید داخل تاکید داشته‌اند، از این‌رو مسئولان هم باید برای تحقق این شعار برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار استان قم در حوزه صنعت افزود:‌ به طور حتم باید مسئولان زمینه سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران را برای ایجاد صنایع مختلف و به تبع آن ایجاد شغل فراهم کنند.

لاریجانی با اعلام اینکه بودجه جاری کشور هم‌اکنون در حدود یکصد هزار میلیارد تومان است، گفت: متاسفانه از این مقدار اعتبار، میزانی به حوزه عمران اختصاص داده نمی‌شود، از این‌رو در شرایط کنونی کشور چاره‌ای جز کوچک کردن دولت و سپردن کارها به بخش خصوصی و مردم ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت چاق و گسترده زمینه ابتکار مردم را از بین می‌برد، تصریح کرد:‌ در آینده جوانان باید با خلاقیت و استعدادهای خود تمام امور کشور را به دست گرفته و اقدام به کارآفرینی کنند.

وی با اعلام اینکه به طور حتم کوچک‌کردن بدنه دولت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور را چند برابر می‌کند، توضیح داد: براساس برنامه پنجم توسعه کشور باید بودجه جاری از اعتبارات به‌دست آمده از نفت و گاز جدا شود که این موضوع تنها با کوچک شدن دولت محقق شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور باید با سیاست و برنامه‌ریزی به سمت تحقق اهداف حرکت کند، ادامه داد: خوشبختانه امروز از نظر سیاسی موقعیت خوبی داریم که این را می‌توان در انتشار اهداف انقلاب به کشورهای دیگر مشاهده کرد.

لاريجاني در پايان با اعلام اینکه هم‌اکنون در اقتصاد کشور مشکلات بسیاری داریم، افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی علاوه بر حل مشکلات داخلی کشور در جهت کاهش فشارهای بیرونی تلاش کنند.
انتهاي پيام/س2


برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، تحریم ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار