محمد رضا شرف‌الدين: در نشان دادن فیلم های دفاع مقدس نباید تنها به جشنواره های موضوعی مثل جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اکتفا کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت؛ محمدرضا شرف الدین جشنواره دوازدهم فيلم مقاومت را  موفق و سربلند توصیف کرد و افزود: با حرکت هایی از این دست می توان هر چه بیشتر به جهانی شدن فیلم های عرصه دفاع مقدس کمک کرد.
وي در ادامه اظهار داشت: در جشنواره دوازدهم بسیاری از فیلمسازان خارجی مهمان جشنواره  ما بودند و هر کدام از آنها مخاطبان آثار سینمایی ما بودند که می توانند مبلغ خوبی برای فیلم های عرصه دفاع مقدس در دنیا باشند. هرچند ما در نشان دادن فیلم های دفاع مقدس نباید تنها به جشنواره های موضوعی مثل جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اکتفا کنیم.
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس یکی از راه هایی که می توان فیلم های عرصه دفاع مقدس را به دنیا معرفی کرد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت خواند و گفت: برپايي جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس می تواند فرهنگ دفاع مقدس که در بخشی از سینمای این حوزه وجود دارد و نهادینه شده است را جهانی کنیم.
وي ادامه داد: حوزه فیلم های دفاع مقدس بسیار گسترده است و باید امیدوار بود با برپاشدن چنین جشنواره بخشی از سینمای ایران را می توانیم به دنیا نشان دهیم.
شرف الدین در ادامه افزود: بسیاری از فیلمسازان خارجی مهمان جشنواره هستند و هر کدام از آنها مخاطبان آثار سینمایی ما هستند و می توانند مبلغ خوبی برای فیلم های عرصه دفاع مقدس ما در دنیا باشند.
وي در ادامه به وجوه دیگر نشان دادن فیلم های عرصه دفاع مقدس به سایر کشورها اشاره کرد و اظهار داشت: ما در نشان دادن فیلم های دفاع مقدس نباید تنها به جشنواره های موضوعی مثل جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اکتفا کنیم و باید به دنبال راهکارهای دیگری باشیم تا فیلم های این حوزه در تمام ایام سال مخاطب جهانی داشته باشد.
مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس در ادامه گفت: سال ها قبل ما حرکتی را آغاز کردیم که از طریق آن فیلم های عرصه دفاع مقدس را درقالب هفته های فیلم در کشورهای مختلف به مخاطبان نشان می دادیم و عکس العمل هایی خوبی از طریق این اتفاق از مردم دریافت کردیم چرا که این حرکت نیاز به زمان خاصی ندارد و در تمام ایام سال می توان فیلم هایمان را به کشورهای دیگر ببریم و به مردم نشان دهیم .
وي در ادامه گفت: فکر می کنم با حرکت هایی از این دست می توان هر چه بیشتر به جهانی شدن فیلم های عرصه دفاع مقدس کمک کرد. به هر حال در جشنواره دوازدهم بسیاری از فیلمسازان خارجی مهمان جشنواره ما بودند و هرکدام از آنها مخاطبان آثار سینمایی ما بودند که می توانند مبلغ خوبی برای فیلم های عرصه دفاع مقدس ما در دنیا باشند. هرچند ما در نشان دادن فیلم های دفاع مقدس نباید تنها به جشنواره های موضوعی مثل جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اکتفا کنیم.

*گستردگی بخش بین الملل نقطه قوت جشنواره دوازدهم

امیر اسفندیاری از کارشناسان امور بین الملل حوزه سینما هم از برگزاری و کیفیت جشنواره و فیلم های آن ابراز رضایت کرد و گفت: من خیلی خوشحالم که امسال میهمانان بخش خارجی جشنواره از کیفیت فیلم هایی که دیدند بسیار راضی بودند. و من می بینم که حضورشان در این جشنواره به شدت پر رنگ بوده و از اتفاقات و برگزاری این جشنواره کاملا خوشحالند. در مجموع از نظر من جشنواره بسیار پویا و پر هیاهوست و خوشحالم که تلاش شبانه روزی دست اندرکاران به بار نشسته است .
او ادامه داد: جشنواره مقاومت در حقیقت جشنواره خیلی مهمی است و باید به آن توجه زیادی شود. یکی از نقاط قوت جشنواره امسال چه از لحاظ مهمان و چه از لحاظ برگزاری، گستردگی بخش بین الملل آن بود. در کنار آن سمینارها ، نشست ها و مسایل تحلیلی این جشنواره به بار معنایی آن بیش از پیش افزوده بود. در کل امسال جشنواره در ابعاد بسیار گسترده تری برگزار شد.
وي ادامه داد: همیشه برگزار کننده های هر جشنواره ای بهتر از همه می دانند که چه اشکالات و مسایلی در کارشان وجود داشته است و آنها بهترین کسانی هستند که می توانند به احیای مجموعه کمک کنند. آنها باید یک سری جلسات آسیب شناسی بگذارند و با اشراف کاملشان به قضایا راه حل ارائه دهند.   اشکالات در همه امور اجرایی کاملا طبیعی است اما مهم این است که سعی کنیم نقاط قوتمان بیشتر از نقاط ضعفمان باشد. اتفاقی که گمان می کنم در این جشنواره رخ داد.

*سطح کیفی خوب و رعایت استانداردها

محمد کاسبی از چهره های سرشناس سینما و تلویزیون که مهمان جشنواره در کرمان بود، می گوید: برای برگزاری جشنواره تمام دوستان زحمت زیادی کشیده اند و نسبت به بسیاری دیگر از جشنواره هایی که در این مملکت برگزار می شود سطح کیفی واقعا خوبی دارد. تیم حرفه ای این جشنواره دارند از تمام تجربه های برگزاری جشنواره های گوناگون استفاده می کنند و حقیقتا تا به اینجا هم بسیار موفق بوده اند.
وي در ادامه مي‌افزايد: نقاط قوت این جشنواره برگزاری خیلی خوب آن است و نقاط ضعف آن تماما به فیلم های شرکت کننده برمی گردد. ای کاش سازندگان این فیلم ها هم به اندازه برگزار کنندگان این جشنواره زحمت می کشیدند.
به اعتقاد وی برگزاری جشنواره فرمول خاصی دارد که در این جشنواره درنهایت استاندارد رعایت شده است.
وي تصریح می کند: اما مشکل من با بعضی فیلمسازانی است که به سینما نگاه اکابری دارند و فقط سیاه مشق می کنند. در حالیکه این برگزاری باشکوه فیلم های باشکوه تری را می طلبید. این جشنواره برای نسل جوان ما نوعی ویترین سینمای دفاع مقدس است و نباید این مخاطب را از خود دور کند. سینمای دفاع مقدس عشق خاصی را می طلبد و اگر تو عاشق انقلاب و کیان ایران نباشی و این عطر و عشق، خودش را در فیلمت نشان ندهد رسوا می شوی و با مخاطب ارتباط برقرار نخواهی کرد./ص
 
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار