وزير كشور مطرح كرد

لزوم مبادله اطلاعات عملياتي ميان كشورها براي مبارزه با مواد مخدر/ ايران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنيا است

وزير كشور با بيان اينكه ايران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنيا است، گفت: بايد اطلاعات عملياتي ميان كشورها مبادله شود تا بتوان از تجربيات ديگر كشورها در راستاي كنترل و مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر مصطفي محمدنجار وزير كشور در حاشيه نهمين كنفرانس افسران رابط مواد مخدر در جمع خبرنگاران با بيان اينكه ترانزيت مواد مخدر از مسير شمال و بالكان صورت مي‌گيرد، گفت: بايد يك بررسي و راهكار فوري براي كاهش كشت مواد مخدر در نظر گرفته شود.

وي با بيان اينكه برگزاري اجلاس افسران رابط، ابتكار جمهوري اسلامي ايران است، افزود: برخورد جدي با مواد مخدر نيازمند عزم بين‌المللي است.

نجار با بيان اينكه افسران رابط مواد مخدر نقش بسيار زيادي در تبادل اطلاعات و تجربيات ميان كشورها ايفا مي‌كنند، تصريح كرد: بايد اطلاعات عملياتي ميان كشورها مبادله شود تا بتوان از تجربيات ديگر كشورها در راستاي كنترل و مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند شد و مبارزه‌اي موثر در اين امر داشته باشيم.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث انسداد مرزها، اظهار داشت: ايران هزينه‌هاي زيادي براي ايجاد استحكامات در برابر ورود مواد مخدر داشته است و اين هزينه‌ها به دليل پايبندي ايران به مسائل انساني بوده و اين مبارزات و همچنين تقديم سه شهيد در روز گذشته در راه مبارزه با مواد مخدر بيانگر آن است كه ايران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنيا است و اعلام اين مسئله كه ايران بيشترين كشفيات را داشته است نيز گواه اين ادعا است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدرر در پاسخ به اين سوال كه كشورهاي خارجي به چه ميزان از تجربيات ايران بهره‌مند مي‌شوند، تصريح كرد: اين اجلاس كه با حضور افسران 20 كشور در حال برگزاري است، با هدف انتقال اين تجربيات است و اميدواريم اين مهم محقق شود.

نجار در پاسخ به سوالي در مورد كمك‌هاي مالي ديگر كشورها به ايران در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: اين كمك‌ها در مقابل هزينه‌هاي ايران بسيار ناچيز است و قابل مقايسه نيست، اما بحث ايران اين است كه بايد همه كشورها بسيج شوند تا جلوي مافياي مواد مخدر را بگيريم.

وي با بيان اينكه قاچاقچيان مواد مخدر با استفاده از فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي شيوه جديدي را براي فريب جوانان در پيش گرفته‌اند، اظهار داشت: بايد روش‌هاي جديدي در امر مبارزه تبيين شود.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه خبرهايي مبني بر توليد 10 هزار تن مواد مخدر در افغانستان وجود دارد، افزود: از وقتي دشمنان به بهانه برخورد با مواد مخدر و ناامني وارد افغانستان شده‌اند، شاهد افزايش كشت مواد مخدر بوده‌ايم و اين مسئله ادعاهاي پوچ آنان را برملا مي‌كند.

وزير كشور با بيان اينكه در اين مورد به جامعه جهاني هشدار مي‌دهم كه بايد چاره‌اي در مورد كشت مواد مخدر انديشيده شود، گفت: مهم‌ترين مسئله در اين اجلاس، توقف كشت مواد مخدر در افغانستان، كنترل مسيرهاي ترانزيت در منطقه و بحث رديابي پولشويي است.

نجار در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران در بحث مبارزه با مواد مخدر با كشورهايي همچون آمريكا و ... همكاري دارد، گفت: ما از جوامع بين‌المللي درخواست‌هاي خود را مطرح مي‌كنيم اما بحث مبارزه با مواد مخدر سياسي نيست، بلكه يك امر انساني و ضد بشريت است و ما مسائل خود را از طريق سازمان ملل پيگيري مي‌كنيم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار