چند راهکار ساده براي ترک غيبت و سخن چيني

به جای اینکه درمورد آدمها و پشت سر آنها حرف بزنیم، باید با خود آنها حرف زده و مشوقشان باشیم. امروز ۵ راه برای ترک عادت غیبت کردن به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، غیبت آسیب‌رسان و بسیار مخرب است. غیبت، چه عمدی و چه سهوی، آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد. به جای اینکه درمورد آدمها و پشت سر آنها حرف بزنیم، باید با خود آنها حرف زده و مشوقشان باشیم. امروز چند راهکار برای ترک عادت غیبت کردن به شما پیشنهاد می‌کنیم.

* اگر اول از مغزتان و بعد زبانتان استفاده کنيد، از غيبت کردن دور خواهيد شد، از آن جا که غيبت کردن معمولاً از يک گپ کوتاه شروع مي  شود، پيش از اين که بفهميم داريم غيبت مي  کنيم، گرفتار آن خواهيم شد. خيلي از آدم ها از اين که ديگران بفهمند آن ها دارند پشت سر کسي غيبت مي  کنند، واهمه دارند. بيشتر اوقات واقعاً قصد نداريم پشت کسي حرف بزنيم اما اين کار را انجام مي دهيم چون از فکرمان استفاده نمي  کنيم. اولين گام براي ترک يک عادت بد از زندگي تان آگاه شدن از آن است.

* به سمت منبع برويد. با فرد موردنظر يا هدف غيبت مستقيم حرف بزنيد. وقتي کسي شروع به حرف زدن درباره شخصي ديگر مي  کند، پيشنهاد بدهيد که با آن فرد تماس بگيريد و حرف ‌هايتان را با او درميان بگذاريد.

* کساني که درمورد ديگران حرف مي  زنند دوست دارند ناشناس بمانند. آن ها نظراتشان را با «به کسي نگو من اين را به تو گفتم» شروع مي  کنند و به شدت انکار مي  کنند که منبع شايعه  پراکني هستند. تنها چيزي که آن ها مي  خواهند اين است که شناخته نشوند. شما بايد پيشنهاد دهيد که اسم آن ها را به خاطر حرفي که مي  زنند نزد ديگران به زبان آوريد، مطمئن باشيد آن وقت سريع از اين کار صرف نظر مي کنند.

* شما مي  توانيد از نظرات خوب، کلمات تشويق  آميز يا تحسين و تمجيد براي خنثي کردن اين عادت ناپسند استفاده کنيد. مثلاً وقتي مريم شروع به صحبت درباره سارا مي  کند، شما بگوييد، «سارا که واقعاً دختر خوبي است و دوست خيلي خوب من است.» البته اين نياز به اين دارد که چيزهاي خوب براي حرف زدن داشته باشيد. مي  دانيد که وجوه خوب و مثبت در همه آدم ها وجود دارد. حتي هيتلر هم عاشق حيوانات و هنر بود! اين کار پيامدهاي جانبي مثبت و خوبي هم به همراه دارد. درست مثل تاريکي که روشني آن را از بين مي برد، غيبت هم با مهرباني و ملاحظه از بين مي رود. 

برگرفته از سایت مردمان
برچسب ها: غیبت ، سخن چینی ، باشگاه ، شبانه ، ترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار