بازدید کمیسیون امنیت ملی از نیروگاه اتمی اراک

ایران سال آینده در تولید داروهای رادیو هسته‌ای به خودکفایی می‌رسد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از نیروگاه اتمی اراک خبرداد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، سيد حسین نقوی حسینی سخنگوي كميسيون امنيت ملي در این بازدید که با همراهی معاون سازمان انرژی اتمی و استاندارد اراک صورت گرفت، مراحل پیشرفت نیروگاه مورد بازدید دقیق همراه با توضیحات کامل کاشناسان و متخصصان نیروگاه قرار گرفت.

وی گفت: پیشرفت مراحل آب سنگین مطابق زمانبندی اعلام شده صورت گرفته و ان‌شاءالله فاز اول آن در سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید. با بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه اتمی اراک، جمهوری اسلامی ایران در تولید داروهای رادیو هسته‌یی به خود کفایی خواهد رسید و داروی بیش از یک میلیون بیمار از بیماران خاص به ویژه افراد نیازمند در بیماری‌های تومورهای مغزی و سرطان تامین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه گفت: علی‌رغم ادعاهای پوچ و بی‌اساس غربی‌ها و صهیونیست‌ها مبنی بر نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی، کلیه فعالیت‌های هسته‌یی نیروگاه اتمی اراک با هدف دستیابی به توانمندی تولید داروهای رادیو هسته‌یی است. داروهایی که هزاران بیمار نیازمند منتظر آن هستند و غربی‌ها از خود کفایی جمهوری اسلامی و استقلال ایران از وابستگی‌های استراتژیک نگران هستند. غربی‌ها از توانمندی و استقلال ملت ایران در هراس هستند و اهداف نظامی را بهانه مقابله با استقلال و خودکفایی جمهوری اسلامی قرار داده‌اند.

نقوی حسینی در ادامه گفت: لازم به توضیح است که نیروگاه اتمی اراک از افتخارات ایران هسته‌یی است و کلیه مراحل آن از طراحی، ساخت و تجهیز آن توسط دانشمندان ولایی، انقلابی و بسیجی ایرانی صورت گرفت است.

به گفته وی، در این بازدید یک روزه، مشکلات و مسائل مورد توجه متخصصان و مدیران نیروگاه نیز مطرح شد تا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیگیری نماید. کمیسیون امنیت ملی نیز با تقدیر از تلاشها و زحمات متخصصان و کارکنان نیروگاه، اعلام کرد که با همه توان از پیشرفت و توسعه تا مرحله بهره‌برداری نیروگاه حمایت و پیشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام /س2
برچسب ها: اراک ، اتمی ، نیروگاه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار