دومین علت شایع غیبت از محل کار

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، احساس ناراحتی در شکم، نفخ یبوست و درد از علایم این عارضه است.

دکتر حسین خلیلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  با اشاره به این که سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS) یکی از شایع ترین علل مراجعه ی بیماران به متخصصین گوارشی است گفت: این عارضه، دومین علت غیبت از محل کار پس از سرماخوردگی است.

وی در ادامه با تاکید بر این که این سندروم یک بیماری نیست گفت: مجموعه ای از علایم درد، احساس ناراحتی در شکم، نفخ و یبوست و اسهال متفاوت به همراه دفع  در این عارضه ایجاد می شود.

این دکترای داروسازی با بیان این که شروع اولین علایم سندروم روده ی تحریک پذیر در سنین نوجوانی و جوانی است گفت: شیوع این بیماری در زنان بیش از مردان است و در طی چند روز اول سیکل قاعدگی علایم آن در خانم ها تشدید می شود.

** استرس و مشغولیت ذهنی عامل ایجاد کننده است

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که شایع ترین شکایت این بیماران دردهای شکمی است خاطر نشان کرد: استرس و مشغولیت های ذهنی موجب بروز علایم می شود.

وی به مبتلایان توصیه کرد: در صورت وجود یبوست یا اسهال با رعایت دستورات تغذیه ای مانند: استفاده از مواد حاوی فیبر فراوان و بر اساس صلاحدید پزشک استفاده از ضد اسهال ها می تواند موجب کاهش علایم شود./ح
برچسب ها: سندروم ، یبوست ، نفخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار