بيانيه وزارت اطلاع‌رساني سوريه درباره آخرين تحولات اين كشور

رسانه‌هاي عربي و خارجي به عنوان بازوي تبليغاتي گروه‌هاي تروريست مسلح ايفاي نقش مي‌کنند

وزارت اطلاع رساني سوريه با انتشار نامه اي(بيانيه) وقايع و تحولات کنوني اين کشور را تشريح کرد و از وارونه سازي حقايق توسط برخي رسانه هاي شريک در ريختن خون مردم سوريه پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، اين وزارتخانه با انتشار نامه اي در رسانه ها و مطبوعات که به هشت زبان زنده و اصلي دنيا ترجمه شده است؛ واقعيتهاي سوريه را بازگو کرد و از تحريف و جعل خبرها توسط برخي رسانه ها با اهدافي که کاملا مشخص است، پرده برداشت .

اين وزارتخانه اعلام کرد تلاش مي کند با کمک و همکاري سازمانهاي منطقه اي و بين المللي حقايق و وقايع سوريه را مستند کند.

وزارت اطلاع رساني سوريه در اين نامه اعلام کرد کشور سوريه هم اکنون تحت بزرگترين حملات گمراه کننده تبليغاتي قرار دارد که رسانه هاي عربي و خارجي در اين راه فعاليت زيادي به کار بسته اند و به عنوان بازوي تبليغاتي گروههاي تروريست مسلح ايفاي نقش مي کنند و حملات آنها را عليه ملت سوريه پوشش مي دهند.

 اين درحالي است که اين رسانه ها در جعل و وارونه سازي و تحريف وقايع از جمله کشتار ملت سوريه و تصوير برداري از آنها و انداختن مسئوليت اينگونه کشتار به دوش ارتش ملي سوريه و تخريب وجهه اين کشور از هيچ تلاشي فروگذار نمي کنند.

وزارت اطلاع رساني سوريه اعلام کرد گروههاي مسلح به تروريسم و خشونتهاي مسلحانه خود ادامه مي دهند و تمامي طرحها و تلاشهاي سياسي را براي حل مشکلات تخريب مي کنند.

اين وزارتخانه افزود: مساله مشکوک تر اين است که دامنه حملات خرابکارانه با افزايش و گسترش تحريمهاي اقتصادي ظالمانه کشورهاي غربي و برخي کشورهاي عربي  عليه بخشهاي اقتصادي همراه بوده است که به تهيه و تامين نيازهاي معيشتي مردم سوريه مبادرت مي ورزند. اين مساله با هدف تاثيرگذاري منفي بر زندگي ملت سوريه  و با هدف برانگيختن افکار عمومي عليه دولت و متهم کردن آن به کوتاهي در تامين خدمات اساسي براي شهروندان  صورت مي گيرد.

وزارت اطلاع رساني با برشمردن کشتارهاي مشکوک در سوريه که اغلب آنها با برگزاري نشستهاي شوراي امنيت يا مجمع عمومي سازمان ملل يا شوراي حقوق بشر همزمان بوده است،   تصريح کرد : اين اقدامات با هدف بسيج جامعه بين الملل عليه سوريه و تلاش براي صدور قطعنامه ها ذيل بند هفتم منشور سازمان ملل و گشايش باب مداخله نظامي در سوريه صورت گرفته است در حاليکه اين کشورها چشمان خود را به روي انفجارهاي تروريستي گروههاي مسلح بسته اند و از محکوميت آن خودداري کرده اند.

وزارت اطلاع رساني سوريه در اين نامه به دست داشتن تعدادي از کشورهاي منطقه به قاچاق سلاح و اعزام تروريستها به داخل سوريه و حمايتهاي مالي و تسليحاتي آنها و تشويق به جنگ با دولت سوريه با نام «جهاد» اشاره کرده است.

اين درحالي است که تاکنون شمار زيادي از اين افراد در سوريه بازداشت شده و به نحوه فراگيري آموزشها و دريافت پول از کشورهاي مختلف اعتراف کرده اند.

وزارت اطلاع رساني سوريه اعلام کرده است حوادث حلب نشان از کذب بودن همه ادعاهاي اين افراد مبني بر حمايت از ملت سوريه است چرا که هزاران مزدور و تروريست و تکفيري و به اصطلاح جهادي از طريق مرزهاي ترکيه وارد سوريه مي شوند در حاليکه  به انواع سلاحهاي سبک و سنگين مجهز هستند و اين موضوعي است که سخنگوي ناظران سازمان ملل نيز به آن اذعان کرده است .

برچسب ها: سوریه ، تحولات ، بیانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار