عارف با دنیایی از تناقض می آید!

من با آقای خاتمی ارتباط نزدیکی دارم . به آقای هاشمی هم ارادات دارم و ایشان را مرتب در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام می بینم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بنا به خبر هایی که از گوشه و کنار می رسد گعده ها و نشست های اصلاح طلبان برای اجماع بر سر انتخابات آتی تمامی ندارد،  سردرگمی این جبهه از تیترهای رسانه های زنجیره ای پیداست، گویا هنوز بر روی شخص خاصی اجماعی صورت نگرفته و از همین رو هر از چند گاهی عکس گزینه ای تازه برای کاندیداتوری بر روی  صفحات روزنامه های اصلاح طلب نقش می بندد.

گویا دوم خردادیهایی که کمی منطقی تر فکر می کنند ، شانس محمد رضا عارف را برای رسیدن به ساختمان سفید پاستور بیشتر می دانند.
 
" عارف " متولد 1330 و  اهل یزد است . وی  تحصیلات مقدماتی را در دانشگاه های تهران گذرانده و برای دریافت مدرک دکتری راهی دانشگاه استنفورد آمریکا شد و در سالهای آخر دولت خاتمی مدتی معاون اول وی بود .

این چهره ی کم حاشیه اصلاحات زمانی که صلاحیت چند تن از همفکرانش در انتخابات مجلس هشتم توسط شورای محترم نگهبان تایید نشد، خودش هم که سرلیست طیف اصلاح طلب بود استعفا داد.

اما مدتی است مصاحبه های مکرر و رفتارهای سیاسی معاون دیروز خاتمی جای هیچ شبهه ای باقی نمی گذارد که وی سودای رسیدن به ریاست جمهوری را در سر می پروراند.

محمد رضا عارف در مصاحبه اخیر خود، نظراتش را در خصوص مسائل مختلف بیان کرده است که خلاصه ای از آن را در زیر می خوانید:

-تعریف ما از اصلاح طلبان کسانی هستند که حاثه دوم خرداد76 را خلق کردند و بخشی از آنها هم 8سال خالصانه در حکومت بودند.

-بارها اتفاق افتاده که شخصا با نظر یا تصمیمی مخالف بوده ام اما چون نظر جمع بود آن را پذیرفتم . حتی در ماه های اول دولت نهم که با دولتمردان فعلی همکاری می کردم هم بر اساس همین منش پیش رفتم و وقتی دیدم که به نظرات اجماعی افراد کم توجهی می شود به همکاری ام پایان دادم.

-من الان به جناح اصلاح طلب منصوب هستمو انتظارم این است که اگر بیایم هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان مومن و معتدل از من حمایت می کنند.

-دوستان زیادی مرا قبول دارند و به من توصیه می کنند نامزد شوم و این را تکلیف شرعی می دانند.

-من با آقای خاتمی ارتباط نزدیکی دارم . به آقای هاشمی هم ارادات دارم و ایشان را مرتب در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام می بینم.

-اگر با مسائل سال 88 تحلیلی برخورد کنیم و به تحلیلگران آن برچسب نزنیم ، می توانیم در محافل کارشناسی علمی سیاسی به بررسی آن بپردازیم.

-من در 3سال گذشته هر جا که بحث شده است این راهکار را گفته ام و تاکید کرده ام که نباید به افراد برچسب زد. این انگ ها که می زنند و مثلا می گویند که اصلاح طلبان باید بیایند و توبه کنند یعنی چه؟

-همه رسانه ها و رسانه ملی در اختیار آنهاست . هر چه می خواهند می گویند و به طرف مقابل فرصت دفاع نمی دهند.

-واژه هایی مثل فتنه گر گاهی به کار برود . این واژه ها برای حذف رقیب است ولی تا کی کاربرد دارد؟

-اصولگرایان اولا باید با مردم شفاف و روراست باشند، که در خیر و شری یو عملکرد این دولت سهیم اند.

-نمی توانم باکسی کار کنم که دیدگاه سیاسی مرا قبول ندارد  یا حاضر نیست در چارچوب برنامه های تعریف شده دولت من!!! کار کند.

-وقتی آمدیم روی کار باید آتش بس بدهیم و با رفاقت و یک برنامه و هدف مشخص که منجر به پیشرفت کشور شود همه با هم کار کنیم.

-من اگر احساس کنم که دولتی روی کار خواهم آور که هر 10- 9 روز با یک مانع روبرو شود حتما نمی آیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.