در صحن علني صورت گرفت

پيام تسليت ابوترابي بمناسبت سالروز ارتحال علامه طباطبایی

نایب رئیس مجلس با تسلیت سالروز ارتحال فیلسوف عارف و فقیه برجسته جهان اسلام در عالم تشیع علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی مجموعه‌ای از معارف و فرهنگ اسلام بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدحسن ابوترابی‌فرد طی سخنانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آبان) مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که جامعه قدردان این شخصیت‌های برجسته و تربیت یافته در فرهنگ قرآن و عترت باشند.

وي در ادامه اظهار داشت: امیدوارم که شخصیت برجسته دینی، عرفانی و فلسفی آن بزرگوار، شاگردان ممتازی که در این مدرسه تربیت یافته‌اند همانند رهبر معظم و فرزانه انقلاب (دامه برکاته)، شهید بزرگوار آیت‌الله سیدمحمدحسین بهشتی، حضرت آیت‌الله جوادی آملی و حضرت آیت‌الله مصباح یزدی و دیگر چهره‌های برجسته تربیت یافته در این مدرسه همیشه فراروی جامعه ما چون مشعلی فروزان بدرخشند و راه را بنمایند.

نايب رئيس مجلس افزود: آن بزرگوار ده‌ها اثر ارزشمند علمی، فلسفی و عرفانی از خود به یادگار گذاشته که برجسته‌ترین و ماندگارترین اثر علمی او تفسیر پرارزش المیزان است که چون مشعلی پرفروغ فراروی دانشمندان و عرفان‌پژوهان می‌درخشد و مفسر برجسته جهان اسلام حضرت آیت‌الله جوادی آملی تکیه‌گاه و پشتوانه اثر علمی خود را این کتاب ارزشمند می‌داند.

ابوترابی‌‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، به روز ملی کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و امروز را بر عموم جوانان، دانشمندان، اهل قلم و کسانی که در مسیر احیای مجدد کتاب و کتابخوانی و جایگاه کتاب در فرهنگ ملی حرکت می‌کنند تبریک گفت و افزود: امیدواریم کتاب بهترین انیس و یار ملت عزیز و جوانان این کشور و دنیای اسلام باشد.

وي همچنین از ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس و وزیر ارشاد که به مناسبت این روز کتاب هایی را هدیه کردند تقدیر و تشکر کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ابوترابی ، مجلس ، عارف ، شرق ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار