رئيس جمهور در دومين اجلاس وحدت و انسجام ملي جوانان ايران اسلامي:

نمايندگان ملت ايران به شايستگي عمل نكنند، ملت آلودگي‌ را از دامن خود پاک مي‌كند

رئيس جمهور گفت: اگر كسي در منصب نمايندگي ملت ايران در تراز شايستگي مردم ايران عمل نكند اين ملت مانند يك رودخانه عظيم و زلال است كه همه آلودگي‌ها، بداخلاقي‌ها و خودخواهي‌ها را از دامن خود پالايش كرده و بيرون مي‌كنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري‌، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دومين اجلاس وحدت و انسجام ملي جوانان ايران اسلامي با عنوان مجمع صلح و عدالت جوانان با بيان اينكه امروز تلاش‌ براي ساختن ايران يعني برافراشتن پرچم عدالت، انديشه و صلح، به رفتار و انديشه عمومي همه ملت ايران و دل و جان جوانان كشور تبديل شده است، گفت:‌ جوانان ايراني بالاترين سرمايه ملت ايران و جامعه بشري هستند و امروز جوانان ايران به دنبال استقرار عدالت، پيشرفت، عزت، عشق و انسانيت در همه جوامع هستند.
 
رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: باورم اين است كه جوانان ايراني عاشق انسان كامل و امام زمان(عج) بوده و تا استقرار حكومت مهدوي به تلاش خود ادامه خواهند كرد.
 
احمدي‌نژاد تصريح كرد: ايمان دارم كه اگر افرادي در كشور باشند كه قدر جوانان، عدالت، توحيد و عشق را نشناخته و بخواهند مانع حركت جوانان شوند اين جوانان، با ايمان، پاكي و وحدت خود همه موانع را از پيش پا برداشته و ايران عزيز را به اوج نقطه عزت و شايستگي مي‌رسانند.
 
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه امروز جوانان كشور راه كمال و شعار ما مي‌توانيم را باور داشته و در مسير حركت براي پيشرفت و عزت، توقف نخواهند كرد، گفت:‌ جوانان ايران اسلامي امروز با برادري و انسجام در جهت استقرار عدالت، راه نوراني خود را با شجاعت دنبال مي‌كنند.
 
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور جوانان و نمايندگان اقوام مختلف كشور در اين اجلاس گفت: ما ايران را اولاً بخاطر اينكه سرزمين و وطنمان است دوست داريم و علت بالاتر، براي دوست داشتن ايران زيبايي‌هاي فرهنگي و انساني موجود در ايران زمين است.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه هنگامي كه از ايران سخن مي‌گوييم تنها مقصود ما سخن گفتن از جغرافيا نيست، گفت: ايران يك فرهنگ و شيوه جديد و خاصي از نگاه به عالم، انسان و زندگي اجتماعي بوده و در حقيقت ايران به معناي فداكاري، شجاعت، عدالت، توحيد و تلاش براي سعادت انسان و ايجاد صلح و تقسيم خوبي‌ها با همه انسان‌ها است.
 
احمدي‌نژاد افزود: ايران به معناي جوانان عزيز و برومندي است كه امروز همچون مشاهير خود مانند ابن‌سينا، حافظ، مولوي در اين كشور زندگي مي‌كنند.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ما ايران را به خاطر عظمت ها و مردان و زنان بزرگ و پرچمداري اين ملت در برقراري عدالت و توحيد در جهان دوست داريم، خاطر نشان كرد: ملت ايران در طول تاريخ صرف‌نظر از فراز و نشيب‌هاي روزگار و خوبي و بدي حاكمان، همواره با يكديگر متحد بوده و از مرزهاي فرهنگي اين سرزمين بزرگ صيانت كرده‌اند.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه در سفر به نيويورك در پاسخ به برخي خبرنگاران كه اصرار داشتند، فضا عليه ايران را ملتهب نشان دهند، از آنان سوال كردم كه اصولاً جنگ با ايران به چه منظور بايد انجام شود و چه كسي جرأت جنگ با ايران را داشته و تصور مي‌كند كه مي‌توان با جنگ اين ملت را ساقط كرد، گفت: ملت ايران كه شعر، ادب، پاكي، محبت، عدالت، برادري و بسياري از زيبايي‌هاي ديگر در ارتباطات و فرهنگ آنها وجود دارد، اهل حمله و تجاوز به هيچ كشوري نيستند، اما در دفاع بسيار پيشرفته و قدرتمند بوده به‌گونه‌اي كه تاريخ نشان داده كه هر دستي به سمت ايران دراز شود، قطع خواهد شد.
 
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: اگر كسي در منصب نمايندگي ملت ايران در تراز شايستگي مردم ايران عمل نكند اين ملت مانند يك رودخانه عظيم و زلال است كه همه آلودگي‌ها، بداخلاقي‌ها و خودخواهي‌ها را از دامن خود پالايش كرده و بيرون مي‌كنند.
 
رئيس‌جمهور افزود: ملت ايران به دنبال استقرار عدالت، پاكي و صلح در همه جهان است و در اين مسير با مراقبت از خود همه آلودگي‌ها را پاك خواهد كرد.
 
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دو عنصر، ملت ايران را به يكديگر پيوند داده است، انسان بودن را به عنوان اولين عنصر برشمرد و گفت: حلقه اصلي ارتباطي ميان جوامع بشري انسان بودن است.
 
رئيس‌جمهور با بيان اينكه انسان ظرفي است كه مي‌تواند و بايد تجلي‌ اسماء الهي باشد، تصريح كرد: انسان داراي ظرفيت تجلي نامحدود صفات و آيات الهي بوده و مي‌تواند به گونه‌اي عمل كند تا به جايگاهي برسد كه تجلي همه زيبايي‌ها و صفات خداي متعال شود.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه خداوند در فطرت و نهاد انسان استعداد خدايي شدن قرار داده است، گفت: سعادت، كمال، آرامش و رسيدن به مقام بندگي مطلق خدا يك مفهوم دارد و آن اينكه انسان خود را تا اوج كمال الهي بالا بكشد و اين مأموريت همه انسان‌ها در طول تاريخ و يك سير كمال بي‌نهايت است.
 
رئيس‌جمهور با طرح اين سوال كه چگونه مي‌شود، راه رسيدن به قله‌ها و كمال الهي را شناخت گفت: انسان براي پاسخ به اين سوال نيازمند شناخت حقيقتي ديگر بنام انسان كامل است.
 
احمدي‌نژاد تصريح كرد: انسان كامل كسي است كه همه صفات و زيبايي‌هاي خداي متعال را در وجود خود متجلي كرده است و اگر بخواهيم به حقيقت علم، حكمت، لطف و زيبايي خدا دست پيدا كنيم بايد به انسان كامل رجوع نماييم چرا كه او بالاترين تجلي صفات خدا در زمين و هدايت‌يافته كامل در مسير مستقيم الهي است.
 
رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: بدون انسان كامل آفرينش انسان هستي و توحيد، سعادت، عدالت، ايمان و پاكي بي‌معنا است چرا كه رمز دستيابي به همه اينها انسان كامل است.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه انسان مظهر علم، حكمت، مهرباني و لطف خداست، تصريح كرد: همانگونه كه خداي متعال، مطلق عالم و حكمت و مهرباني است انسان كامل نيز انساني‌ترين انسان عالم است.
 
رئيس‌جمهور گفت: انسان كامل متعلق به همه بشريت و تنها راه كمال و پيشرفت حقيقي و انساني شدن واقعي انسان‌هاست.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه در طول تاريخ شياطين براي منحرف كردن انسان‌ها از مسير سعادت و كمال پيچيده‌ترين توطئه‌ها را بكار بسته‌اند و موجب غفلت انسان‌ها از انسان كامل شده‌اند، گفت: محال است كسي بدون حركت در مسير انسان كامل بتواند ارزش و زيبايي را در زمين احيا كند.
 
رئيس‌جمهور با بيان اينكه انسان كامل محور وحدت همه بشريت است، گفت: امروز همه به دنبال سعادت، كمال و آزادي هستند، اما شياطين بر ذهن و انديشه برخي افراد مسلط شده و خودخواهي‌ها، خودبرتربيني‌ها و سلطه‌طلبي‌ها را در جهان حاكم مي‌كنند.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز در دنيا اقوام و مذاهب گوناگون در حال تفرقه و جدال هستند، اظهار داشت: جنگ‌ها، تبعيض‌ها و دشمني‌ها بخاطر اين است كه گروهي از انسان‌ها، انسان كامل و حقيقت وجودي او را فراموش كرده و به جاي روي آوردن به او، به سلطه‌طلبي و زورگويي روي آورند.
 
رئيس‌جمهور تصريح كرد: مرزبندي‌ها، تفرقه‌ها و تقسيم‌بندي‌ها در مسير رسيدن به عدالت و سعادت معنايي ندارد و همه اين تعصبات و مرزبندي‌ها از ناحيه غفلت از انسان كامل و پيروي از شيطان است.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز در جهان عده‌اي براي خود حكومت راه انداخته و ادعاهاي سياسي و مذهبي گوناگون دارند، گفت: آن كساني كه به دنبال سعادت بشر هستند بايد در مسير وحدت و همدلي ميان ملت‌ها و گردآوري آنان حول پرچم توحيد و عدالت و انسانيت تلاش كنند، نه اينكه به دنبال فاصله و ايجاد كينه و درگيري ميان انسان‌ها باشند.
 
وي تصريح كرد: امروز هركس به فكر اصلاح جامعه بشري است، راهي جز دعوت ملت‌ها به انسان كامل ندارد.
 
رئيس‌جمهور ايران اسلامي را عنصر دوم پيوند و اشتراك ملت ايران عنوان كرد و گفت: همه ما عاشق ايرانيم و اي كاش زماني برسد كه همه اقوام ايراني در زندگي روزمره و اجتماعي خود با همان سنت‌هاي زيبا و اخلاق انساني و مهرباني و لباس‌هاي محلي خود بتوانند زندگي و فعاليت كنند.
 
در اين مراسم پيش از سخنان رييس‌جمهور و آغاز جلسه مشترك هيات دولت با جوانان، ده مرده استاندار لرستان به نمايندگي از استانداران سراسر كشور سخناني ايراد كرد.
 
همچنين قرائت سوگندنامه به طور گروهي از سوي جوانان و بيان مطالبات جوانان ايراني اسلامي جهت طرح در نشست هيات دولت توسط يكي از جوانان از ديگر برنامه‌هاي همايش صلح و عدالت جوانان بود.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار