بجنورد/

عباس کریمی با"جیک،جیک،گنجشکها به خانه بازمی‌گردیم"راهی فجرشد

اثر نمایشی "جیک،جیک گنجشکها به خانه بازمی‌گردیم" از بجنورد به عنوان اثر برگزیده بیست‌ و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه چهارکشور به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد.

ابوالحسن حیدری،سرپرست امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام درخشش هنرمندان تئاتر خراسان شمالی در جشنواره منطقه ای تئاتر کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،گفت:اثر نمایشی "جیک،جیک گنجشکها به خانه بازمی‌گردیم" از بجنورد روز گذشته (24 آبان ) در مراسم اختتامیه بیست ‌و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه چهار کشور که در منطقه آزاد چابهار،‌ برگزار شد، از سوی هیئت داوران آن متشکل از سعید اسدی، هادی مرزبان و حسین مسافر آستانه به عنوان اثر برگزیده این جشنواره راهی بزرگترین عرصه رقابت تئاتر کشورشد.

وی افزود:این اثر نمایشی بهنویسندگی و کارگردانی "عباس کریمی" توانست در عرصه رقابت با 11 اثر نمایشی حاضر دراین جشنواره مجوز حضور در فجر را دریافت کند.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: "عباس کریمی" با این اثر نمایشی علاوه برای جایزه کارگردانی اول، در بخش طراحی صحنه ،جایزه سوم بازیگری مرد را دریافت کردو برای متن نمایش مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در بخش بازیگری زننیز "المیراصادقی"، جایزه اول بازیگری زن را از آن خود کرد و "فاطمه عصمت‌پناه"، بازیگر نوجوان این نمایش نیز از سوی داوران تقدیر شد.

وی همچنین به اثر نمایشی "کشتی شکسته روی ماه "به نویسندگی و کارگردانی "محمد شاکری"، دیگر نماینده استان خراسان شمالی دراین جشنواره اشاره کرد و خبر داد: خوشبختانه این اثر نمایشی نیز با کسب جایزه بهترین طراحی صحنه و جایزه سوم کارگردانی هر دو توسط "محمد شاکری" خوش درخشید و توانست قابلیت های هنرهای نمایشی دراین استان را بروز و نمود دهد.

گفتنی است؛ عباس کریمی در دوسال گذشته با دو اثر نمایشی"روز می گذرد" و "پنهان پشت دیواره های خانه" به عنوان نماینده خراسان شمالی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.