همدان/

لزوم گسترش فرهنگ اهدای عضو با افزایش بیماران کلیوی

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان بابیان اینکه سالانه بین 15 تا 20 درصد بر تعداد بیماران کلیوی افزوده می شود بر لزوم گسترش فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ میرزایی با اشاره به شناسایی و حمایت انجمن خیریه از هزار و 400 بیمار کلیوی ( دیالیزی و پیوندی ) در استان همدان ، افزود : بیماران مرگ مغزی بیمارانی هستند که مرگ آنان حتمی است ، اما متاسفانه گاهی شاهد هستیم که خانواده های این بیماران از اهدای عضو اعضای بدن بیمار پرهیز می کنند و این نشان می دهد که فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی هنوز در جامعه نهادینه نشده است.
وی اهدای عضو را عملی خداپسندانه دانست و اظهار داشت : خود بیمار مرگ مغزی اگر زبانی برای سخن گفتن داشت حتما از اهدای  اعضای  بدن خود ابراز رضایت می کرد و به این امر اشتیاق داشت .
میرزایی فرهنگ سازی برای اهدای عضو را بامشارکت رسانه ها ، روحانیون و دستگاه های مرتبط با مردم خواستار شد و با اشاره به هزینه های درمانی بالای بیماران کلیوی ، خاطرنشان کرد : ادامه کمک های مردمی و یکسان سازی بیمه های بیماران خاص از اقداماتی است که می تواندهزینه های درمانی  بیمار را کاهش دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.