همدان/

امر به معروف ضامن اجرایی قوانین الهی و عرفی است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مصداق دقیق و اساسی نظارت اجتماعی و بهترین راه و ضامن اجرایی قوانین الهی و عرفی است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سردار عبدالرضا آزادی امروز در همدان با بیان اینکه مکانیسم‌های نظارت اجتماعی به دو شکل رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در شکل رسمی نهادها و افرادی به صورت مستقیم رفتار دیگران را کنترل می‌کنند که تا حدود جنبه اجبار دارد که برای مثال می‌توان به مواردی چون قوانین انضباطی در مدارس، دانشگاه‌ها و یا قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه اشاره کرد.

وی مکانیسم غیر رسمی را عوامل تأثیرگذار غیر مستقیم روی رفتار آدمی دانست و ادامه داد: اصلاح زمینه‌های فساد در جامعه مانند حجاب و یا نبود مواد مخدر می‌تواند به صورت غیر مستقیم از گرایش افراد به سوی فساد و اعتیاد جلوگیری کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بهترین راه پیشگیری از وقوع آسیب‌ها و یا درمان انحرافات اجتماعی است که باید مد نظر باشد.

به گفته وی در طول ماه محرم، بزرگداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بنا به سنت حسنه و ماندگار در تکریم از مقام بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار می‌شود که در آن به تبیین بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی مردم با این مهم پرداخته می‌شود.

آزادی گفت: به همین مناسبت در هفته امر به معروف و نهی از منکر 6 هزار حلقه صالحین، 2 هزار آموزشگاه در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، هیئات مذهبی، مساجد، دانشگاه‌ها و اصناف فعال خواهند بود.

وی ابراز کرد: 400 نفر از روحانیون اعزامی در سطح استان عهده‌دار تشریح اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر برای قشرهای مردم هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای طرح تذکر لسانی در سه شهر منتخب بهار، کبودراهنگ و تویسرکان و برگزاری همایش بزرگ شورای امر به معروف  ادارات، کارخانجات، هیئت‌های مذهبی را از جمله برنامه‌های این هفته دانست.

به گفته وی تجلیل از آمر به معروف و ناهی از منکر شهید سعید میرجانی، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع امر به معروف و تذکر لسانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی به همت 121 شورای امر به معروف ادارات استان، آموزش خانواده با موضوع تحکیم خانواده و نهضت عمومی در سطح مساجد، برگزاری همایش بازار اسلامی، اقتصادی مقاومتی، تولید ملی به همت سازمان صنعت، معدن و مجامع امور صنفی، برگزاری همایش‌های علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد اسلامی، دانشگاه شهید مفتح با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشوری از دیگر برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

آزادی در پایان سخنانش تأکید کرد: آحاد مردم وظیفه دارند در داشتن جامعه‌ای پویا و سالم امر به معرف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهند چراکه فلسفه قیام اباعبدا‌لله‌الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود./ج1

برچسب ها: همدان ، مسابقه ، فلسفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.