مسكن مهر؛ تأخير در تحويل، مشكلات در زيرساخت؛

وقتی مسکن مهر در بستر رودخانه احداث می شود!

در مورد بسياري از واحدهاي مسكن مهر زيرساخت‌هاي اوليه نيز در نظر گرفته نشده است، در برخي مناطق حدود ۲ هزار واحد مسكن مهر احداث شده، اما نه تنها براي اين واحدها زيرساخت‌هايي مانند آب، برق و گاز پيش‌بيني نشده بلكه در مورد احداث مدرسه و فضاي سبز نيز هيچ تدبيري اتخاذ نشده است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ طرح مسكن مهر از جمله ابتكارات دولت نهم بود كه تلاش داشت عده زيادي از هموطنان را از دغدغه بي‌مسكني نجات داد. اين طرح با استقبال چشمگير مردم همراه شد و كار ساخت‌و‌سازها نيز انجام شد. اما اكنون مسكن مهر در شهرهاي مختلف با مشكلات متعددي همراه است. تأخير در تحويل به مردم، رعايت نشدن برخي استانداردها، عدم‌تعهد به وعده‌هاي پيشين و همچنين جانمايي نادرست و غيرايمن از جمله مشكلاتي است كه برخي پروژه‌هاي مسكن مهر را درگير خود ساخته است.
 احمدعلي مقيمي، نماینده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: به واسطه كندي اجراي اين پروژه‌ها، برخی متقاضيان درصدد انصراف از درخواست مسكن خود در شهرستان هستند. اراضي مسكن مهر براي ساخت مسكن اقشار كم درآمد از طريق دولت به‌صورت ارزان و رايگان در اختيار تعاوني‌ها قرار گرفته است، بنابراين نبايد اموال بيت المال به سهولت معطل كم كاري پيمانكاران در اجراي پروژهايي نظير مسكن مهر شود.
وی افزود: پرداخت به ‌موقع هزينه‌هاي ساخت و ساز پيمانكاران از سوي سازمان  مسكن و شهرسازي و نهادهاي مسئول، مورد تاكيد ماست. متأسفانه بانك‌ها هم در روند اجراي طرح‌هاي مسكن مهر شرق مازندران كم‌كاري مي‌كنند. مسئولان بايد در امانتداري و حراست از عرصه‌هاي طبيعي و بيت المال جديت بيشتري صورت دهند. با توجه به تخريب بسياري از واحدهاي مسكوني شهري و روستايي بهشهر در سيل يك‌ماه گذشته، از مسئولان شوراي مسكن مي‌خواهيم تا در جهت تسريع در ساخت مسكن براي سيل‌زدگان جديت داشته باشند. متأسفانه روند اجراي طرح مسكن مهر در بهشهر نگران‌كننده است.
محمد دامادي نماینده  مردم ساري و مياندرود در مجلس نیز گفت: مسكن مهر مي‌توانست يك اتفاق مثبت باشد و اتفاقا اجراي اين طرح تصميم درستي بود، اما واحدهاي ساخته شده در قالب مسكن مهر با مشكلاتي در حوزه زيرساخت مواجه است و برخي واحدها نيز از استحكام لازم برخوردار نيستند.
وی افزود: تأمين مسكن مردم از وظايف دولت است. البته تأمين مسكن مردم از سوي دولت زماني اقدام مثبتي خواهد بود كه ضرر و زيان مالي و جاني را متوجه مردم نكند. متأسفانه برخي از پيمانكاراني كه در طرح مسكن مهر به كار گرفته شده‌اند به هيچ وجه كارآمد نبوده و تعدادي از آنان پيمانكار ساختمان نيستند كه همين موضوع استحكام واحدهاي مسكوني ساخته شده را زير سؤال مي‌برد.
دامادی ادامه داد: در مورد بسياري از واحدهاي مسكن مهر زيرساخت‌هاي اوليه نيز در نظر گرفته نشده است، در برخي مناطق حدود ۲ هزار واحد مسكن مهر احداث شده، اما نه تنها براي اين واحدها زيرساخت‌هايي مانند آب، برق و گاز پيش‌بيني نشده بلكه در مورد احداث مدرسه و فضاي سبز نيز هيچ تدبيري اتخاذ نشده است. متأسفانه اشكالات مسكن مهر بيش از نقاط مثبت آن است، به‌عنوان مثال در شهرستان ساري در بستر رودخانه اقدام به احداث مسكن مهر شده كه اتخاذ اين تصميم از سوي مسئولان جاي سؤال و بررسي دارد.
نماینده ساری گفت: همچنين ناهماهنگي بين وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي ذي‌ربط از دلايل مشكلات به‌وجود آمده در مورد مسكن مهر است. علاوه بر اين سوءمديريت تاثير بسزايي در آماده نبودن زيرساخت‌هاي مسكن مهر داشته است.
منبع: تابناک
برچسب ها: مسکن ، مهر ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.