یوسفیان‌ملا:

شماره‌های اصلاح بودجه نویسی اجرایی نشد/ تاخیر، علت است و بهانه‌ای وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: واقعیات باید در بودجه لحاظ شود که از آن جمله می‌توان به گسترش دامنه تحریم‌ها ، سقوط ارزش پول ملی و جدایی از نفت اشاره کرد.

عزت الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و لاریجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: دولت در سال‌های اخیر تمایلی به ارائه بودجه در موعد مقرر نداشته و شعارهایی که در خصوص عملیاتی شدن بودجه و خارج شدن از شکل کلاسیک و پویا شدن آن داده بود، هیچ‌کدام اجرایی نشد و شرایط در سال پاياني دولت نيز مانند 7 سال گذشته است.
 
وی افزود: واقعیاتی که امسال وجود دارد باید در بودجه منظور گردد، چرا که در غیر این صورت با وضعیت مالی کشور مغایرت ایجاد می‌شود و گسترش اثرگذاري تحریم‌ها و سقوط ارزش پول ملی را بهمراه دارد.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: فاکتورهایی مثل عدم تعریف پروژه جدید و دسته بندی پروژه‌های قدیمی را باید مد نظر قرار داد و مهم‌تر از همه اینکه اصل و اساس را باید بر پایه اقتصاد مقاومتی قرار دهیم.

 یوسفیان‌ملا ادامه داد: باید اجبارا از نفت جدا شویم و این مسئله شاید توفیق اجباری باشد كه هرچه این مسئله در تنظيم بودجه  بیشتر لحاظ شود، بودجه واقعی‌تر است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات خاطر نشان کرد: بودجه‌نویسی براساس واقعیات و کارشناسی این مسائل، نزدیک به 6 ماه زمان نیاز دارد اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و ما انتظار نداریم که دولت به موقع بودجه را تحویل دهد و به واقعیت نزدیک باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بودجه ، دولت ، مجلس ، تحریم ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار