پايتخت پرتغال شاهد برگزاري تظاهرات ضد بودجه رياضتي

صدها نفر با حضور در خیابانهای شهر لیسبون پایتخت پرتغال اعتراض خود را به تصویب بودجه ریاضتی دولت این کشور نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را به تصویب بودجه ریاضتی دولت این کشور اعلام کردند.
تظاهرکنندگان سپس با تجمع در برابر پارلمان پرتغال در لیسبون اقدام نمایندگان مجلس این کشور در تصویب بودجه ریاضتی را محکوم کردند.
نمایندگان پارلمان پرتغال، بودجه ریاضت بی سابقه این کشور را به تصویب رساندند.
نمایندگان راست میانه و متحدانشان به این لایحه بودجه رای دادند، درحالی که نمایندگان سوسیالیست مخالف دولت به آن رای ندادند.
بر اساس این بودجه، پرتغالی ها در سال 2013 مجبور به صرفه جویی مالی بیشتر خواهند شد.
اقتصاد پرتغال از سال 2010 تا کنون در رکود به سر می برد و نرخ بیکاری در این کشور به پانزده ممیز هشت دهم درصد رسیده است. بودجه سال دو هزار و سیزده پرتغال به منظور صرفه جویی به میزان بیش از پنج میلیارد یورو تنظیم شده و هدف آن برآورده کردن اهداف اقتصادی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است.
اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در مه سال گذشته بسته کمک مالی به میزان هفتاد و هشت میلیارد یورو به پرتغال ارائه کرده و در برابر خواستار اجرای اصلاحات شدید اقتصادی با هدف کاهش کسری بودجه شده است که در نتیجه آن دولت پرتغال سیاست های ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته که بار سنگینی را برای مردم این کشور به همراه داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار