عضو دموکرات کنگره آمریکا ؛

زندان هاي جايگزين بسياري براي گوانتانامو در آمريکا وجود دارد

یک عضو دموکرات کنگره آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد زندانهای دیگری در آمریکا وجود دارد که می توان از آنها به جای زندان جنجال برانگیز گوانتانامو که باراک اوباما در سال 2009 قول داد‌ آن را برچیند، استفاده کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دیان فنشتین، رئیس کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا، با استناد به یک گزارش جدید که اخیرا به کنگره ارائه شده است، اعلام کرد در آمریکا زندانهایی وجود دارد که شرایط امنیتی آنها مشابه زندان گوانتانامو است و می توان یکصد و شصت و شش زندانی این زندان جنجال برانگیز واقع در خاک کوبا را به این زندانها منتقل کرد.
این عضو دموکرات سنای آمریکا در اظهارات خود به گزارشی استناد می کرد که اداره حسابرسی دولتی آمریکا به درخواست وی تهیه کرده است. این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که اگر مقامات دولت آمریکا اراده سیاسی لازم را داشته باشند می توان زندان گوانتانامو را تعطیل کرد بدون اینکه امنیت ملی آمریکا به خطر بیفتد.
فنشتین خاطر نشان کرد: اینکه بگوییم زندانیان خطرناک گوانتانامو را نمی توان در زندانهای دیگر حتی تحت تدابیر شدید امنیتی نگهداری کرد، تصوری غلط است. »این سناتور دموکرات آمریکا افزود سیصد و هفتاد و سه نفر که به جرم دست داشتن در اقدامات تروریستی محکوم شده اند در نود و هشت زندان مختلف آمریکا نگهداری می شوند اما در این سالها هیچ حادثه امنیتی خاصی در این زندان اتفاق نیفتاده است این در حالی است که دولت آمریکا هر سال برای زندان گوانتانامو که مظنونان یازدهم سپتامبر در آنجا نگهداری می شوند،‌بیش از یکصد و چهارده میلیون دلار هزینه می کند.
سازمانهای مدافع حقوق بشر به تازگی از باراک اوباما خواسته اند به تعهدات خود مبنی بر بستن زندان گوانتانامو عمل کند. بنا به اعلام فعالان حقوق بشر، در زندان جنجال برانگیز گوانتانامو قوانینی حاکم است که به مقامات آمریکا اجازه می دهد بدون اینکه مظنونان را تفهیم اتهام کنند، آنها را تا مدت نامحدودی در بازداشت نگه دارند. همچنین شنودهای فراقانونی، توسل به زور و شکنجه در زندان گوانتانامو نیز از دیگر مواردی است که برای آمریکا در جهان رسوایی به بار آورده است.
 زندان جنجال برانگیز گوانتانامو آمریکا در خاک کوبا که یازده سال پیش اولین مظنونان تروریست در آنجا محبوس شدند، برغم وعده وعیدهای انتخاباتی اوباما مبنی بر بستن این زندان که وجهه آمریکا را در جهان خدشه دار کرده است و از نظر بسیاری از کارشناسان و فعالان نماد بارز نقض حقوق بشر به شمار می رود، همچنان به کار خود ادامه می دهد و دادگاههای نظامی بحث برانگیز آن همچنان فعال هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار