سخنگوي کميسيون فرهنگي:

شوراي صدور پروانه نمايش وزارت ارشاد، مسئول اكران و ترويج خيانت در سينماي ايران است نه شخص وزير

سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه آيين‌نامه وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و سينما به خوبي اجرا نمي‌شود، گفت: شوراي صدور پروانه نمايش وزارت ارشاد، مسئول اكران و ترويج خيانت در سينماي ايران است نه شخص وزير.

سيدعلي طاهري نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اکران فيلم‌هايي با موضوع خيانت و ترويج فساد و بي‌بند و باري در سينماي کشورمان گفت: در يک سال گذشته وزير ارشاد پيرامون اين مسئله چندين بار به صحن علني مجلس دعوت شده و توضيحاتي به نمايندگان ملت درباره سينماي غير ارزشي کشورمان داده است.
 
وي در ادامه افزود: عدم اجراي صحيح آيين‌نامه وزارت ارشاد و همچنين سوء مديريت و نظارت، زمينه‌ساز اكران فيلمهاي ضد ارزشي در سينماي ايران به عنوان طلايه‌دار فرهنگ والاي نظام ديني و ارزشي جمهوري اسلامي است.

سخنگوي کميسيون فرهنگي از برگزاري جلسه کميسيون متبوعش در روز آتي براي بررسي اين موضوع خبر داد و اظهار داشت: اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس فردا(دوشنبه) جهت رسيدگي به مشکلات وزارت ارشاد و بررسي صدور پروانه نمايش اکران فيلم، جلسه‌اي برگزار خواهند كرد.
 
طاهري طرح استيضاح وزير در ماه‌هاي آخر دولت را بي‌ثمر خواند و بيان کرد: طرح استيضاح وزير ارشاد در برهه زماني پاياني دولت جواب نمي‌دهد چرا که مشکلات سينماي ايران ريشه‌اي است و بايد براي اصلاح آن از اقدامي عملي صورت گيرد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: پروانه ، نمایش ، سینما ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار