كرمانشاه/

نقش کانون‌های اصلاح و تربیت در ارتقای توانمندی مددجویان مؤثر است

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نقش کانون‌ها را در آموزش و ارتقای توانمندی مددجویان و ایجاد زمینه بازگشت سالم و مستعد آنان به جامعه مؤثر دانست‌.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اژدر اسد‌بیگی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه اظهار داشت: کانون‌های اصلاح و تربیت، مدرسه و مراکز تعلیم و تربیت هستند و نقش چشم‌گیری در آموزش‌، آگاه‌سازی و پیشگیری از بزه‌کاری دارند و هر چقدر رویکرد برنامه‌های آموزشی این مراکز غنی‌تر و از بار معنوی بیشتری برخوردار باشد در کاهش بزه مؤثر خواهد بود‌.

وی ادامه داد: مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت اغلب به خاطر مشکلات اقتصادی‌، طلاق والدین و از هم پاشید‌گی خانواده‌ها‌، ضعف باورهای دینی و اعتقادی‌، عدم کنترل توسط والدین و داشتن آزادی‌های مطلق‌، حاشیه‌نشینی،بد سر‌پرستی، فقدان سرپرست و ... به سمت بزه و هنجار‌شکنی سوق پیدا کرده‌اند و چنانچه خانواده‌ها و نهاد‌ها‌ی اجتماعی مربوطه بتوانند بستر و شرایط مناسب زندگی را برای آنان فراهم کنند این افراد می‌توانند مانند سایر افراد جامعه به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند‌.

وی نقش کانون‌ها را در آموزش و ارتقای توانمندی مددجویان و ایجاد زمینه بازگشت سالم و مستعد آنان به جامعه مؤثر دانست‌.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: تقابل با رفتارهای پرخاشگرانه‌، عدم توجه به نیازهای روحی و روانی‌، ترد از محیط‌‌ ‌های آموزشی‌، نداشتن الگوی مناسب و دیگر مؤلفه‌هایی که نقش آموزشی و تربیتی دارند زمینه‌ساز هنجارشکنی و بروز پدیده شوم بزهکاری در جامعه است که اگر مورد توجه قرار نگیرد بزهکاران فعلی مجرمان آینده خواهند شد‌.

وی بر تقویت توان علمی‌، آموزشی و خدماتی کانون اصلاح و تربیت در حمایت هر چه بیشتر  از مددجویان تأکید کرد‌.

مدیر‌کل زندان‌های استان کرمانشاه رعایت حقوق شهروندی‌، پی‌گیری مشکلات قضایی‌، توجه به مسائل آموزشی با محوریت دینی و اهتمام در راستای اصلاح و تربیت و ایجاد زمینه بازگشت مددجویان به بستر‌های امن خانواده را از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام قضایی و زندانبانی کشور عنوان کرد و تعامل با حوزه‌های قضایی و مسئولان نهاد‌های اجرایی مرتبط را در تحقق این اهداف تأثیرگذار دانست. /ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.