احمد طالبي نژاد:

پيام در فيلم همان داستان است

ميزان اثر گذاري هر جشنواره اي نسبت مستقيمي با نوع و شيوه برگزاريش دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد طالبي نژاد كارگردان و نويسنده سينما و تلويزيون در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين در باره تاثيرات برگزاري جشنواره عنوان كرد: ميزان اثر گذاري هر جشنواره اي نسبت مستقيمي با نوع و شيوه برگزاريش دارد. با توجه به موضع جشنواره كه بسيار ارزشمند و متعالي است ممكن است عده اي با ساختن فيلمهايي قصد ريا  و يا به عبارتي ساختن فيلم به هر قيمتي را داشته باشند.
اين فيلم ساز تاكيد كرد :در برخي از فيلم ها صحنه هاي نماز مورد استفاده قرار گرفته كه اصلا با فضا و مضمون فيلم همخواني نداشته است و يك نوع فرصت طلبي در كار به وجود مي آيد. اين موضوع به صورت خيلي واضحي در فيلم ديده مي شود و مخاطب هم متوجه مي شود و بنابراين نمي تواند ارتباط با فيلم برقرار كند.
سازنده " من بن لادن نيستم " با  اشاره به ويژگي هاي فيملهاي ديني افزود : حتي ممكن است در يك فيلم پليسي استفاده از مقوله نماز و نيايش به نفع كليت كار باشد و به خوبي با حس معنوي مخاطب ارتباط برقرار كند.امروز نظريه پردازان عنوان مي كنند پيام همان داستان است . بدين صورت كه اگر شما يك داستان بنويسيد ويا فيلم بسازيد و در ضمن آدم دين داري هم باشيد چه بخواهيد و چه نخواهيد در لايه داستان و يا فيلم شما، اين روحيه ديده مي شود .
اين مدرس با اشاره به نمونه هاي موفق اين ژانر تاكيد كرد : فيلمي مثل " هامون " ساخته داريوش مهرجويي و يا نويسنده اي مثل بهرام بيضايي با ساختن و نوشتن " روز واقعه " آثار ارزشمندي درحوزه ديني مي سازند كه ماندگار مي شوند. پس همان روحيه و اعتقادي كه به آن اشاره كردم باعث خلق چنين آثاري شد .
طالبي نژاد گفت: اميدوارم جشنواره نماز و نيايش هم با حمايت از فيلم سازاني كه چنين رويه اي دارند فيلم هاي ماندگاري را توليد كنند.
پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين توسط انچمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم از 2 تا 5 بهمن در قم برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.