روستا آزاد:

زندان عطاردي به حصر خانگي تبديل شد

رئيس دانشگاه شريف با اشاره به وضعيت مجتبي عطاردي گفت: با پيگيري‌هاي خود توانستيم زندان وي را به حصر خانگي تبديل کنيم، چرا که زنداني که در ابتدا عطاردي در آن به سر مي‌برد، محيط نامناسبي داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، رضا روستا آزاد رئيس در سالگرد حصر مجتبي عطاردي (از استادان دانشگاه شريف) به تشريح وضعيت او و پيگيري‌ها براي آزادي‌اش اشاره کرد و افزود: از طريق NGOها و سازمان‌هاي مردم‌نهاد، در حال پيگيري وضعيت عطاردي بوده‌ايم، اما تنها نتيجه‌اي که اين پيگيري‌ها داشته آن بوده است که تنها توانسته‌ايم زندان وي را به حصر خانگي تبديل کنيم چرا که زنداني که در ابتدا عطاردي در آن به سر مي‌برد، محيط نامناسبي داشت.

وي با انتقاد از فقدان حقوق بشر در آمريکا گفت: اين فضاي کشوري است که مدعي حقوق بشر و آزادي بيان است و انسان‌هاي آزاد را به جرم‌هاي واهي به وسيله پروازهاي مخفي، زنداني کرده و اين وضعيتي که براي عطاردي پيش آمده است نيز از اين دسته است.

وي با اشاره به شخصيت برجسته و تاثير گذار عطاردي خاطرنشان کرد: وي از جمله کساني است که توسط مدعيان حقوق بشر دستگير شده و اين مدعيان پاسخگوي صدمات وارد شده به اينگونه افراد نيستند.

وي با اشاره به سخنان همسر شهيد شهرياري در اجلاس اساتيد مسلمان و بيداري اسلامي در رابطه با جراحات وارده به اين همسر شهيد گفت: اين امر نشانگر عملکرد ناقص آنان در زمينه حقوق بشر است که خلاف ادعاي آنان در باب آزادي و حقوق بشر بارها به اثبات رسيده است.

گفتني در اين جلسه، بيانيه کمپين حمايت از حقوق ايرانيان خارج از کشور توسط محمدرضا روستا آزاد رئيس دانشگاه شريف به امضا رسيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عطاردی ، انتقال ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار