ضعف در حمایت از تولید داخل؛

تولید ایمپلنت ایرانی در انگلیس با برند اروپایی

یکی از نشانه های ضعف دولت در حمایت از تولیدات داخلی تولید ایمپلنت ایرانی در انگلیس با برند اروپایی است .

دکتر شهرام نامجو، دکترای ایمپلنتولوژیست دندانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  ما توانسته ایم با حمایت وزارت بهداشت تولید ایمپلنت های ایرانی را راه اندازی کنیم که امیدواریم تا عید وارد بازار شود.

وی با اشاره به این که قیمت ایمپلنت ایرانی 50 درصد نوع خارجی خود است گفت: ما چهارمین تولید کننده ایمپلنت با نوع خاص بعد از آمریکا، سوئیس و آفریقای جنوبی هستیم.

نامجو تاکید کرد: ما تولید تکنولوژی این نوع ایمپلنت ها را 9 سال پیش داشتیم.

وی به دلایلی همچون نبود انگیزه در دولت، مشکلات گمرک به خاطر کاغذ بازی و بانک مرکزی نتوانسته ایم آن را به مرحله تولید برسانیم ولی با حمایت معنوی وزارت بهداشت توانسته ایم امروز ایمپلنت ایرانی را به مرحله تولید برسانیم.

وی با اشاره به اینكه کیفیت ایمپلنت ما از کره بسیار بالاتر است اظهار داشت: ما همین قطعات را با همین طراحی در انگلستان به نام انگلیس تولید می کنیم چرا که حمایت از ما وجود نداشته است. در واقع راه اندازی خط تولید یک محصول نیاز به  حمایت ساختار چند بعدی دارد که در ایران به خاطر مقاومت هایی که وجود دارد این امر عملی نشده است.

وی تصریح کرد: در واقع قدرت واردات در کشور ما بیشتر از تولید داخل است.
که ما امیدواریم با حمایت های صورت گرفته بتوانیم ایمپلنت ایران را در کشور به تولید انبوه برسانیم و حتی زمینه صادرات آن را نیز ایجاد کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار