کوثري:

حماسه نهم دي ماه 88 نشان داد که مردم "علي" زمان خود را تنها نمي‌گذارند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مردم با حرکت خودجوش در روز نهم دي ماه سال 88 نشان دادند که "علي" زمان خود را تنها نخواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي شب گذشته در مسجد امام حسن مجتبي (ع) ميدان امامت تهران در جمع خانواده‌هاي شهدا، شهردار منطقه 13 جمعي از بسيجيان و اقشار مختلف مردم به تبيين و بررسي حماسه 9 دي پرداخت.

وي در ابتدا با بيان اينکه فتنه سال 88 بسيار به فتنه‌هاي صدر اسلام نزديک بود، گفت: در صدر اسلام شاهد بوديم افرادي که در ابتدا در کنار پيامبر بودند در مقابل حضرت علي (ع) ايستادند و با او به پيکار پرداختند.

کوثري حسادت، دنيا طلبي، دروغ و تهمت زدن، فضا سازي رسانه‌اي و سو استفاده از مقدسات را از عوامل اصلي فتنه دانست و افزود: متاسفانه بعد از رحلت امام خميني(ره) شاهد آغاز بسياري از حسادت‌ها بوديم لذا دنيا طلبي و ثروت اندوزي به وسيله برخي خواص از عوامل زمينه‌ساز فتنه بودند.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در فتنه به خاطر غبار آلود بودن فضا بسياري از افراد راه راست را گم مي‌کنند، تصريح کرد: فتنه سال 88 به گونه‌اي بود که بسياري از مومنان دچار شبهه شده و نمي‌دانستند که کداميک از طرفين درست مي‌گويد اما در نهايت تدابير مقام معظم رهبري راهگشاي عبور از اين فضا بود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در زمان بعد از انتخابات رياست جمهوري سال 88 در مورد مسائل به وجود آمده با موسوي و کروبي صحبت کرديم، اظهار داشت: ابتدا از محسن رضايي خواستيم که بعد از بيانات مقام معظم رهبري در نماز جمعه بعد از انتخابات بيانيه داده و سخنان ايشان را تاييد کند که ايشان بعد از شمارش مجدد آرا از اعتراض نسبت به انتخابات کنار کشيده و انصراف دادند.

وي افزود: موسوي در ابتدا از طريق همان شوراي نگهبان تاييد صلاحيت شد و در انتخابات شرکت کرد اما پس از شکست، صلاحيت شوراي نگهبان را زير سوال برده و اعلام کرد که اگر حتي آن 13 ميليوني که در انتخابات به من راي داده‌اند به درستي انتخابات صحه گذارند باز هم مي‌گويم در انتخابات تقلب شده است.

کوثري تصريح کرد: کروبي در ابتدا اذعان مي‌کرد که در دوره قبلي انتخابات رياست جمهوري سه ميليون راي داشته‌ام چه شده که در اين دوره 300 هزار راي دارم که ما نيز به او تفهيم کرديم که حتي نزديکترين شخص به شما (کرباسچي) به موسوي راي داده است.

نماينده مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: از هاشمي رفسنجاني خواستيم بعد از انتخابات بيانيه دهد اما رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفتند من تحت فشار بيانيه نخواهم داد که بعد از گذشت چندين روز بيانيه‌اي داده که حتي قابل پخش نيز نبود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه سران فتنه هيچ کدام اعمال طرفداران خود را محکوم نکردند، افزود: متاسفانه رويکرد سران فتنه ادامه پيدا کرد که نمونه آن را در روز قدس 88 شاهد بوديم اما انتظار مي‌رفت که آنها حداقل حرکت حرمت شکنانه روز عاشورا را محکوم کنند که متاسفانه اين امر انجام نشده است.

کوثري در ادامه با انتقاد از عزل وزرا توسط رئيس جمهور گفت: کشورمان در تمامي ابعاد پيشرفت داشته اما در اقتصاد و فرهنگ هنوز دچار مشکل هستيم لذا دشمن امروز در صدد ضربه زدن به اسلام ناب محمدي از طريق فرهنگي و اقتصادي برآمده است.

نماينده مجلس شوراي اسلامي حوادث عاشوراي سال 88 را باعث به جوش آمدن خون مردم دانست و خاطر نشان کرد: افرادي که در عاشوراي سال 88 آنگونه عمل کردند حتما در زمان امام حسين (ع) در کنار يزيد مي‌ايستادند اما مردم با حرکت خودجوش خود در 9 دي ماه آن سال نشان دادند که علي زمان خود را تنها نخواهند گذاشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حماسه ، نهم دی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار