24 روز مانده تا جشنواره سي و يكم فيلم فجر؛

هايده صفي ياري تدوينگر چيره دست سينماي ايران+تصاوير

هايده صفي ياري تدوينگر با سابقه سينماي ايران با "آينه شمعدون" سرنوشت خود را در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر رقم مي‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، هايده صفي ياري تدوينگر آثار سينمايي فعاليت هنري خود را از سال 1368 آغاز كرد وي با تدوين فيلم سينمايي "آژانس شيشه اي" توانست اولين سيمرغ بلورين را از جشنواره شانزدهم فجر را كسب كند.
همچنين صفي ياري دو سال بعد بار ديگر موفقيت خود را تكرار كرد و جايزه بهترين تدوين جشنواره را براي فيلم "روبان قرمز" به دست آورد.
وي در سال 1378 در جشنواره هجدهم نامزد دريافت بهترين تدوين براي فيلم"عروس آتش" شد.
صفي ياري در سال 81 با فيلم سينمايي "ارتفاع پست" توانست نظر نويسندگان و منتقدان عرصه سينما را به  خود جلب كند و از سوي آن ها به عنوان بهترين تدوينگر انتخاب شود.
در جشنواره بيست و چهارم و اكران فيلم سينمايي "چهارشنبه سوري" سيمرغ بلورين بهترين تدوين را نصيب خود كرد.
اين تدوينگر سرشناس سينماي ايران با هنرنمايي هاي خود توانست در سالهاي 87 و 88 با تدوين فيلمهاي "درباره الي" و "هفت دقيقه تا پاييز" سيمرغ بلورين دوره هاي بيست و هفتم و بيست و هشتم تدوين سينماي ايران را بدست آورد.
صفي ياري تدوين آثار متعددي چون "بوسيدن روي ماه"،‌ "پذيرايي ساده"، "نارنجي پوش" را در سال 90 انجام داده بود كه در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر توانست سيمرغ بلورين بهترين تدوين را براي فيلم نارنجي پوش از آن خود كند.
اين تدوين گر با سابقه سينماي ايران اكنون در حال تدوين فيلم سينمايي "آينه شمعدون" ساخته بهرام بهراميان است وبايد ديد صفي ياري مي تواند در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر سيمرغ بلورين بهترين تدوين را بدست آورد يا نه؟ /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار