در نشست خبری سردار سلامي؛

دیدار سرلشکر سلیمانی با مقامات مصری تکذيب شد/ واکنش به ادعاي نقض حريم هوايي ايران

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن اعلام خبر بازديد اعضا نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي از دستاوردهاي دفاعي ايران در حاشيه نخستين دوره مسابقات قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي، خبر ديدار سرلشکر سليماني با مقامات اخوان المسلمين مصر را تکذيب کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ پاسدار "حسين سلامي" جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران و رئيس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي، صبح امروز در نشست خبري خود که به مناسبت اولين دوره اين مسابقات برگزار شد، طي سخناني اين مسابقات را رخدادي مبارک دانست که براي اولين بار در سطح کشورهاي اسلامي به ميزباني سپاه پاسداران صورت مي‌گيرد.

جانشين فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامي منادي وحدت و عزت براي همه ملت‌هاي مسلمان است و براساس ديدگاه قرآن، همه ملت‌هاي مسلمان از هر کشور و قبيله‌اي تحت فرهنگ قرآني، يک امت واحده هستند.

وي افزود: پيشوايان انقلاب اسلامي (امام راحل و مقام معظم رهبري) همواره بر وحدت کلمه در جهان اسلام تاکيد داشتند و سپاه پاسداران براي اينکه مفهوم وحياني و الهي وحدت را به شکل نمادين در سطح کشورهاي اسلامي برجسته کند، براي نخستين بار يک دوره مسابقات بين‌المللي قرآن را در کشورهاي مسلمان با هدف استحکام‌بخشي و تعميق روابط بين کشورهاي مسلمان ميزباني مي‌کند تا ان‌شاءالله در پناه قرآن به عنوان منشوري الهام‌بخش و وحدت‌آفرين در زندگي مسلمانان، ارتباطات مستحکم‌تر شود.

* برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي از 2 تا 5 بهمن ماه

رئيس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي، زمان اين مسابقات را از دوم تا پنج بهمن ماه سال جاري خواند و ادامه داد: در اين مسابقات که در رشته‌هاي قرائت، حفظ پنج و 15 جزء و کل قرآن کريم برگزار مي‌شود، داوراني از جمهوري اسلامي ايران و ساير کشورها به داوري رقابت شرکت‌کنندگان خواهند پرداخت.

وي تصريح کرد: دعوت‌نامه براي 48 کشور مسلمان فرستاده شده و تا امروز 21 کشور براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي کرده و برخي از کشورها نيز به شرکت کردن در اين مسابقه اظهار تمايل داشته‌اند، اما منع‌هاي قانون اساسي را دليل عدم حضورشان در اين مسابقات اعلام کردند.

* بازديد اعضا نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي از دستاوردهاي دفاعي ايران

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران با يادآوري اينکه در طول برگزاري مسابقات، شرکت‌کنندگان از توانمندي دفاعي و غير نظامي که تحت تاثير پديده انقلاب اسلامي صورت گرفته‌ بازديد مي‌کنند، افزود: اميدواريم با اين برنامه‌ها برادري و اخوت بين نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي را تقويت کنيم.

وي خاطرنشان کرد: برنامه اين مسابقات به تاييد و تصويب مقام معظم رهبري رسيده و در حقيقت بازتابي از افق انديشه پيشواي انقلاب اسلامي است که تا حد ممکن از قرآن به عنوان منبع نور و وحدت الهام بگيريم و ان‌شاءالله وحدت و بازتاب خوبي را در جهانيان خواهد داشت.

سلامي تعداد نفرات شرکت‌کننده در اين مسابقات را 80 نفر ذکر کرد و افزود: اين شرکت‌کنندگان از کشورهاي ايران، برونئي، افغانستان، پاکستان، سنگال، بنگلادش، عراق، مالديو، گينه، مالزي، بوسني، سوريه، عمان، سودان، اندونزي، اردن، الجزاير، نيجريه، مالي و مجموعه جهاد اسلامي و حماس از فلسطين در مسابقات شرکت خواهند کرد.

وي مکان افتتاحيه مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن کشورهاي مسلمان را هتل حافظيه مجموعه سعدآباد در تهران عنوان کرد و ادامه داد: اختتاميه اين مراسم نيز در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود. همچنين در اين مراسم شرکت‌کنندگان با حضور در حرم امام راحل به پيشگاه مقدس ايشان اداي احترام خواهند کرد.

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران از بازديد شرکت‌کنندگان اين مسابقه از دستاوردهاي صنايع دفاعي نمايشگاه وزارت دفاع خبر داد و تصريح کرد: اين توانمندي‌ها و دستاوردها که همگي پس از انقلاب به دست آمده، نشانگر اعتماد به نفس و توانايي در پرتو الهي قرآن است که پايه‌هاي کشور در زمينه‌هاي دفاعي را مستحکم کرده است.

وي ادامه داد: از جمهوري اسلامي ايران هم چهار نفر برگزيده از نيروهاي سپاه پاسداران، ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروي انتظامي، مانند ساير کشورها شرکت خواهند کرد. همچنين در حاشيه اين مسابقات شرکت‌کنندگان از مجموعه پروژه‌هاي گاز پارس جنوبي، عسلويه و باغ موزه دفاع مقدس بازديد مي‌کنند.

سلامي در پاسخ به سوال بعدي خبرنگار باشگاه خبرنگاران دستاورد اين مسابقات را اين‌گونه برشمرد: به طور طبيعي وقتي نمايندگان نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي در ايران حضور مي‌يابند، تصوراتشان از انقلاب اسلامي واقعي‌تر مي‌شود، زيرا دشمنان تلاش بسياري براي ساختن تصورات منفي و غلط عليه انقلاب اسلامي در بين جهانيان داشته‌‌اند و وقتي که اين شرکت‌کنندگان، آرامش، پيشرفت و اقتدار کشور جمهوري اسلامي ايران را ببينند طبيعتا تصوراتي درست‌تر خواهند داشت که به تعميق برادري‌ها(وحدت) مي‌انجامد.

وي شناخت و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي موجود در جهان اسلام را نکته‌اي بسيار اساسي ارزيابي کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامي نمونه برجسته‌اي از مقاومت حقيقي در جهان است که توانسته در تحريم و جنگ مسير خود را با موفقيت بپيمايد؛ ديدن اين ارزش‌ها به شکل عيني در تقويت باورها و اعتماد به نفس ساير کشورها بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

* خود را با عمل مستکبران تنظيم مي‌کنيم نه با حرف آنها

سلامي همچنين در رابطه با وزير دفاع جديد آمريکا اظهار داشت: ما آمريکا را به سيستمي از تفکر و سياست تلقي مي‌کنيم و تجربه تاريخي به ما مي‌گويد با تغيير چهره‌ها، سيستم ‌نظام‌هاي سلطه تغيير نمي‌کند و برحسب تجربيات واقعي دريافته‌ايم که بين حرف و عمل به خصوص در قدرت‌هاي استکباري، تناقض‌هاي بسياري مشهود است؛ بنابراين خود را با عمل آنها تنظيم مي‌کنيم.

جانشين فرمانده کل سپاه افزود: معمولا حرف‌هاي آنان بسيار جذاب است، اما وقتي با عمل مقايسه شود ماهيت اصلي آنان مشخص مي‌شود، پس اعتمادي به اين گونه گويش‌ها نداريم و تا زماني که در عملکرد اين قدرت‌ها تاثيري نبينيم اعتماد ما جلب نخواهد شد.

وي ادامه داد: اين مسئله حتي در تغييرات رياست جمهوري آمريکا نيز مشهود است؛ يعني ممکن است رئيس جمهور آمريکا کاراکتر متفاوتي داشته باشد، اما وقتي در قالب سيستم  عمل مي‌کند، مي‌بينيم که افراد، جايگاه تعيين کننده‌اي ندارند و تنها استراتژي و منافع آمريکا تعيين‌کننده است.

سلامي در ادامه، هدف اصلي مسابقات بين‌المللي قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي را تعميق وحدت و اخوت و صميميت و آشنا کردن کشورهاي اسلامي با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح کرد: کليه برنامه‌هاي اين مسابقات نيز براساس اين اهداف تعيين شده است.

* واکنش به ادعاي نقض حريم هوايي کشور

وي در رابطه با ادعاي يک روزنامه لبناني مبني بر حضور پرواز جنگنده‌هاي از مبدا آلمان بر فراز ايران و عراق نيز اظهار داشت: همواره بين ادعاها و واقعيت‌ها آنان فواصلي است، اما اطلاعات کافي در اين زمينه ندارند و مرجع رسمي پاسخگويي به اين مسئله، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) است.

* واکنش به قرار دادن نيروي قدس در ليست تروريست‌ها

جانشين فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اهانت کانادا به نيروي قدس سپاه پاسداران نيز تصريح کرد: منطق سياسي خيلي از دولت‌هاي غربي به ويژه آنهايي که در چارچوب سناريوهاي عمليات رواني آمريکا عمل مي‌کنند واضح است؛ آنها ملت‌ها و گروه‌هاي استقلال‌طلب را محور شرارت مي‌نامند و اگر گروهي مانند فلسطين براي امنيت خود اقدام کند تروريست معرفي مي‌شود و بسيار طبيعي است که نيروي قدس هم در ادبيات آنها تروريسم معرفي شود. البته اگر اين ادبيات تغيير نکند بايد توجه کنيم.

سلامي اين اهانت را رفتاري طبيعي از ابتداي انقلاب اسلامي تاکنون برشمرد و افزود: حقيقت چيز ديگري است و ما جز دفاع از انقلاب اسلامي و مستضعفان جهان کار ديگري انجام نداده‌ايم، اما اين موضوع در ديد غرب، تروريسم محسوب مي‌شود در حالي که کشتار زنان و کودکان فلسطيني در ديد غرب و کشورهايي مانند آمريکا و کانادا امري کاملا مشروع است.

وي اقدام کانادا در قرار دادن نيروي قدس سپاه پاسداران در ليست تروريست‌ها را يک عمليات رواني براي مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامي، سپاه و نيروي قدس برشمرد.

* تکذيب ديدار سرلشکر سسليماني با مقامات مصري

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران همچنين ديدار "سرلشکر قاسم سليماني" با سران اخوان المسلمين مصر که در برخي رسانه‌هاي بيگانه مطرح شده بود را به شدت تکذيب کرد.

وي در رابطه با رزمايش مشترک نيروي زميني سپاه پاسداران و ارتش نيز تصريح کرد: رزمايش‌هاي موشکي سپاه پاسداران با توجه به ملاحظات خاص خود يعني ملاحظات سياسي- امنيتي، دوره تناقص، آمادگي، موقعيت و شرايط تعيين مي‌شود و مکان رزمايش تا لحظات آخر مشخص نيست. در خصوص رزمايش مشترک سپاه پاسداران و ارتش نيز احتمالا زمان آن جابه‌جا شده که امير سرتيپ "پوردستان" بايد آن را اعلام کند.

* توهين غربي‌ها به اسلام بي پاسخ نخواهد ماند

سلامي همچنين در خصوص توهين‌هاي اخير آمريکايي‌ها نسبت به دين مبين اسلام نيز اظهار داشت: متاسفانه اين توهين‌ها موضوع جديدي نبوده و بيانگر اين مسئله است که آمريکايي‌ها حتي به مقدسات ديگر اديان به ويژه اسلام اهميتي نمي‌دهند.

وي تصريح کرد: همچنين مسلمان‌کشي پديده رايج در بين آمريکايي‌ها شده و آمريکايي‌ها در تلاشند در کنار اين پديده به حرمت‌شکني از اسلام هم بپردازند، در صورتي که آبروي مسلمان از جان او عزيزتر است و اين اقدامات به جز توسعه نفرت و تعميق کينه مسلمانان نسبت به آمريکايي‌ها و نشان دادن به ماهيت کثيف اشغالگران در کشورهاي اسلامي نتيجه‌اي ندارد و قطعا مسلمانان اين گونه اعمال را بي‌پاسخ نخواهند گذاشت.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار