واريز سهميه سوخت بدون تغيير / سهميه بنزين کدام خودروها حذف مي‌شود؟

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتي سهميه گفت: برنامه‌ای برای حذف کارت هوشمند سوخت خودروهای بالای 1800 سی.سی نداریم و مالکان این دسته از خودروها صرفا باید در جایگاه‌ها بنزین را با قیمت آزاد 700 تومانی خریداری کنند.

شهرام رضائی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بر این اساس برنامه‌ای برای حذف کارت هوشمند سوخت خودروهای بالای 1800 سی.سی نداریم، گفت: با وجود حذف سهمیه بنزین این دسته از خودروها اما کارت هوشمند سوخت آنها نمی‌سوزد.

وي تصريح کرد: حذف سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروهای لوکس در حالی انجام می شود که دولت از ابتدای مهر ماه سالجاری سهمیه بنزین آزاد خودروها را از 500 به 300 لیتر در ماه کاهش داد و پیش از آن هم در خرداد ماه سالجاری طرح تبدیل سهمیه‌های بنزین 100 به 400 تومان اجرایی کرد که با اجرای این پروژه عملا بنزین در آستانه تابستان به‌صورت 2 نرخی عرضه شد.

رضايي خاطر نشان کرد: سهميه سوخت خودرو مطابق با برنامه قبلي انجام مي شود.

**لیست خودروهای بدون سهمیه بنزین

از امشب به خودروهایی همچون زانتیا، هیوندا آوانته، پژو 407، مزدا سه با 2000  سی.سی قدرت موتور، خودروهایی همچون مگان 2000، سمند سریر، قشقائی، وانت مزدای دوکابین و تک کابینه، ام.وی.ام 530 و x33 که دارای توان بین 1800 تا 2000 سی.سی قدرت موتور هستند، سهمیه بنزین 400 تومانی اختصاص نمی‌یابد.

از سوی دیگر برخی از خودروهایی که طرفداران بیشتری در کشور دارند همچون نیو پیکاپ، نیو مورانو، پیکاب، رونیز، ماکسیما، سوزوکی کیزاشی، سوزوکی گراند ویتارا، تیانا، سیبا ون، نارون، وانت کاپرای تک و دوکابین هم که دارای توان موتور بین 2000 تا 2500 سی.سی موتوری هستند هم سهميه 400 توماني بنزين دريافت نخواهند کرد .

این در حالی است که سهمیه بنزین خودروهای لوکسی همچون هیوندا جنسیس، تویوتا لندکروز، پرادو، لکسوس، انواع مدل بی.ام.وی، مازاراتی، نسل جدید بنزها و انواع پورشه هم به صورت کاملا آزاد و با قیمت 700 تومانی محاسبه و عرضه می شود.

در همین حال برخی از خودروهای وطنی همچون انواع سمند ال.ایکس، اس.آی، پژو 405 و پژو پارس با توان موتور نزدیک به 1800 سی.سی فعلا از سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی بهره می‌گیرند.

نکته قابل توجه حذف سهمیه بنزین این دسته خودروها آن است که متوسط مصرف این خودروها در مقایسه با برخی از خودروهای پرمصرف داخلی انواع پژو پارس، 405، 206 صندوق دار و بدون صندوق، پراید، مگان دنده‌ای، تندر 90 و انواع سمند بسیار کمتر بوده است./س
برچسب ها: سوخت ، سهمیه ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.