حجت‌الاسلام سالك در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جامعيت دين اسلام جامعه ايراني را از حزب بي‌‌نياز كرده است/تلاش مجلس براي تجميع احزاب كوچك

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه مجلس با اصلاحيه قانون احزاب در تلاش است "احزاب" و "ان.جي.او" ها را سازماندهي كند، گفت: بعيد مي‌دانم حزب با اصول و معيارهاي غربي آن بتواند در بين مردم ايران جايگاهي داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سالك در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛‌ درباره «اصلاحيه قانون احزاب» كه در كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي درحال بررسي است، اظهار داشت: مجلس با اين اصلاحيه در تلاش است "احزاب" و "ان.جي.او" ها را سازماندهي كند.

وي گفت: كميسيون شوراها تصميم دارد با تجميع احزاب و ان.جي.او هاي كوچك و پراكنده، زمينه‌هاي شكل‌گيري يك حزب مقتدر را فراهم كند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي افزود: اما مسئله اين است كه در جمهوري اسلامي، ما نيازي به يك حزب مقتدر داريم يا خير؟

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه مردم ايران مجموعه‌اي از ارزش‌هاي ديني در مسير آموزه‌هاي انقلاب، امام (ره) و مقام معظم رهبري دارند، گفت: بعيد مي‌دانم حزب با اصول و معيارهاي غربي آن بتواند در بين مردم ايران جايگاهي داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالك همچنين عنوان كرد: دين اسلام نيازهاي سياسي مردم را نيز پاسخ گفته است و ما نمادهايي از تجمع‌هاي قوي مردمي را در مراسم و نمازهاي عبادي و سياسي و... شاهد هستيم؛ به همين دليل مردم ايران به حزب به معناي غربي آن احساس نياز نمي‌كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر احزاب با آن ويژگي‌هايي كه مورد نظر كميسيون شوراهاست تشكيل شوند چه ميزان مي‌توانند تاثيرگذاري داشته باشند؟ گفت: تاثيرگذاري آنها بستگي به خط مشي آنها دارد؛ اگر احزاب بر مباني ارزشي ديني حركت كنند مي‌توانند در بين مردم جايگاه پيدا كنند، اما تشكيل حزب با مباني و ارزش‌هاي غربي نمي‌تواند موفق باشد و مختوم به شكست است.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در ادامه از تشكيل جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در روز سه شنبه 3 بهمن خبر داد و گفت:‌ گمانه زني‌هايي كه درباره پيشنهاد جامعه روحانيت به پورمحمدي و تقوي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري صورت مي‌گيرد تا كنون در جلسات جامعه روحانيت مطرح نشده است.

انتهاي پيام/

 


برچسب ها: سالک ، اصلاحیه ، قانون ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار