در دستگاه امام حسین همه را می‌پذیرند

دستگاه امیرالمؤمنین علیه السلام فقط مرد قبول می كند! ... ولی در دستگاه امام حسین علیه السلام، همه را می پذیرند! متقی و فاسق و حتی یهود و نصاری نیز در این باب اوسع الهی راه دارند.

همه ی اعمال مربوط به امام حسین پذیرفته شد

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ اهل‌بیت و قرآن در یک نوشته آورده است:

مرحوم سید حسین شاهرودی قدس سره فرمود: با مرحوم شیخ علی زاهد قدس سره پیاده از مسجد سهله برمی گشتیم، مرد عربی از ایشان پرسید: چرا برای شب زیارتی امام حسین علیه السلام به كربلا می روید و به این ترتیب موفق به درك چهل شب در مسجد سهله نمی شوید؟
مرحوم شیخ علی زاهد فرمودند: برایت قضیه ای نقل می كنم تا بدانی كه حق دارم زیارت امام حسین علیه السلام را ترك نكنم!


قضیه آن است كه شخص متدین و محترمی ساكن نجف اشرف بود. وی در اواخر عمر، همه ی املاك خود را فروخت و به كربلا آمد و در آنجا مسكن گزید. مردم به او گفتند: همه دوست دارند در نجف اشرف بمیرند، اما تو به كربلا آمده ای؟! او جواب داد: دستگاه امیرالمؤمنین علیه السلام فقط مرد قبول می كند! (یعنی افراد پاك و صالح به بارگاه حضرت علی علیه السلام راه دارند.) ولی در دستگاه امام حسین علیه السلام، همه را می پذیرند! متقی و فاسق و حتی یهود و نصاری نیز در این باب اوسع الهی راه دارند.


خلاصه، آن مرد در كربلا فوت كرد و در همان جا مدفون شد. در شب دفن او، عده ای او را به خواب دیدند و او گفته بود: چون مرا در قبر گذاشتند، نكیرین برای سؤال آمدند، سپس یكی از آنها اعمال مرا به دیگری عرضه می كرد. ابتدا نمازها را شروع كردند، ملك دیگر به نمازها اشكال كرد و نپذیرفت و خودم می فهمیدم كه راست می گویند و آن نمازها برای خدا نبوده است! هنگامی كه نمازهایم رد شد، مأیوس شدم. بعد به همین صورت تمام اعمالم را خدشه دار كردند و نپذیرفتند! تا اینكه نوبت به اعمالی رسید كه مربوط به امام حسین علیه السلام بود.


آن ملك گفت: به زیارت كربلا رفته است، و هر دو قبول كردند! در مجلس روضه شركت كرده است، هر دو قبول كردند! در فلان مجلس خدمتی به عزاداران كرده است، قبول كردند! و همینطور...
من در قبر عصبانی شدم و گفتم: ای ملائكه ی خدا، این اعمال و آن اعمال همه برای من است، چطور از بقیه ی اعمال من چیزی قبول نشد؛ ولی در این اعمال، هیچ چیز رد نشد؟!


به من گفتند: «خاموش باش! زیرا ما در دستگاه امام حسین علیه السلام، وظیفه تحقیق نداریم و مأمور به ظاهر هستیم!


سپس شیخ علی زاهد از آن مرد عرب پرسید: حالا آیا من حق دارم كه زیارت امام حسین علیه السلام را ترك نكنم؟! آن عرب پاسخ داد: بلی، حق با شما است. [1] .



[1] سحاب رحمت، ص 125.

برچسب ها: کربلا ، نجف ، زیارت ، اعمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.