هشدار دبير کل شوراي اروپا درباره گسترش فساد

دبير کل شوراي اروپا درباره گسترش فساد در سطحي وسيع که اعتماد شهروندان اروپايي را به حکومت قانون خدشه دار کرده است هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، توربژورن جاگلند دبير کل شوراي اروپا اين مطلب را روز سه شنبه در نشست مجمع پارلماني شوراي اروپا مطرح کرد.
جاگلند در اين نشست که از روز دوشنبه آغاز شده است گفت اروپا در معرض چند بحران همزمان مالي ، ساختاري و همچنين يک بحران اعتماد قرار گرفته است.
وي افزود : فساد مهمترين تهديدي به شمار مي رود که سايه آن امروز بر دموکراسي اروپا سنگيني مي کند.
جاگلند خاطرنشان کرد شمار فزاينده اي از شهروندان در قاره اروپا ديگر به حکومت قانون اعتقاد ندارند و شوراي اروپا بايد بدون تامل در اين زمينه وارد عمل بشود. 
وي با تاکيد بر اهميت گروه مبارزه با فساد در شوراي اروپا همه کشورهاي عضو آن را ترغيب کرد توصيه هاي نهادهاي پيگير در اين شورا را جدي بگيرند.
جاگلند با اشاره به ديدگاهش درباره آينده پيشنهاد کرد شوراي اروپا بر روي چهار اولويت تمرکز پيدا کند.
دبير کل شوراي اروپا مبارزه با فساد و کمک به دولتها براي اجراي اصلاحات حقوقي ،‌حمايت از آزادي بيان و آزادي رسانه ها،مبارزه با ناشکيبايي و اظهارات خصمانه و همچنين بهبود تنوع و پشتيباني از اقليتها را به عنوان چهار اولويت مطرح کرد. شوراي اروپا روز پنجم مه 1949 در استراسبورگ تاسيس شد.
اين شورا يک سازمان غيردولتي متشکل از چهل و هفت کشور به شمار مي رود و مقر آن در شهر استراسبورگ قرار دارد.هدف از تاسيس شوراي اروپا ايجاد يک رويه دموکراتيک و قضايي مشترک بوده است.


برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار