فجر سی و یکم در آیینه سیمرغ بلورین؛

قریبیان: حذف آخرین سکانس "گناهکاران" باعث صدور پروانه نمایش شد/سعید راد به برج میلاد آمد

برای صدور مجوز پروانه نمایش مجبور به حذف سکانس پایانی "گناهکاران" شدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسی فیلم "گناهکاران" با حضور فرامرز قریبیان کارگردان و بازیگر، سام قریبیان نویسنده، محمد توسلانی، بهاره کیان افشار، دکتر قطب الدین صادقی بازیگران فیلم در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست فرامرز قریبیان کارگردان درباره شکل گیری تولید فیلم "گناهکاران" گفت: فیلمنامه خوبی تاکنون برای ساخت آن به دستم نرسید تا زمانی که فیلمنامه ای به نام "قصاص" توسط فرزندم به من ارائه شد.

وی ادامه داد: در ابتدا فیلمنامه به نام "قصاص" نام گذاری شد، اما در زمان صدور پروانه ساخت به نام "گناهکاران" تغییر نام داد.

قریبیان درباره ژانر فیلم عنوان کرد: ژانر فیلم "گناهکاران" پلیسی است به این معنی که شخصی در سمت پلیس قصد داشت به کشف قاتل فیلم بپردازد.

وی اظهار داشت: هدفمان در به تصویر کشیدن چنین موضوعی نقد اجتماعی و یا مکان و زمان خاصی مدنظر نبوده است، بلکه این اتفاق در هرجای دنیا امکان رخ دادنش وجود دارد.

فرامرز قریبیان درخصوص تولید فیلم های پلیسی در ایران تاکید کرد: درطول این چند سال سینمای ایران فیلم های پلیسی به دلیل نبود جذابیت ماندگاری زیادی نداشتند.

وی درباره پروانه ساخت و نمایش فیلم خاطر نشان کرد: زمانی که فیلمنامه را به ارشاد فرستادیم پروانه ساخت آن به راحتی در اختیار ما قرار گرفت اما در زمان صدور پروانه نمایش ممیزی هایی به فیلم وارد شد که تصمیم گرفتیم سکانس پایانی فیلم را حذف کنیم.
در ادامه سام قریبیان نویسنده گفت: در سری نشریات داستان که در سال های قبل نوشته بودم قرار بود این فیلم در خارج از ایران ساخته شود اما بعد از روخوانی این فیلمنامه توسط پدرم و ابراز علاقه ایشان به این داستان تصمیم به ساخت این فیلم در ایران گرفتم.

محمد متوسلانی بازیگر "گناهکاران" درباره حضور خود در این فیلم افزود: حضور فرامرز قریبیان و فیلمنامه جذاب عامل موثر برای بازی من در این فیلم بود، کلیت فیلنامه و چینش شخصیت ها فراتر از انتظار من بوده است.

در ادامه نیز قطب الدین صادقی بازیگر این فیلم درخصوص پذیرفتن این نقش عنوان کرد: باتوجه به تجربه های فرهنگی و همچنین علاقه ای که به موضوعات فرهنگی داشتم اکثر بازی هایم در این قالب بود، اما شخصیت بالای هنری و اجتماعی فرامرز قریبیان و همچنین شخصیت پردازی دقیق وی انگیزه بیشتری برای حضور من در این فیلم ایجاد کرد.

*"گناهکاران" خوب بفروشد به قسمت دوم خواهد رسید

سام قریبیان درباره برخی قسمت های فیلم که با منطق نداشت، گفت: فیلم "گناهکاران" درصورت اقبال عمومی و فروش بالا به قسمت دوم خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: "گناهکاران" به دلیل علاقه ای که من و پدرم به ژانر پلیسی داشتیم ادای دینی به این نوع سینما بود.

فرامرز قریبیان با بیان اینکه پایان فیلم دچار ممیزی شد، گفت: آرزومندم ممیزی از سینمای حذف شود.

وی درخصوص نقش رامبد جوان در این فیلم گفت: دلیلی ندارد که اگر یک بازیگر به نقش های کمدی می پردازذ نقش جدی بازی نکند. رامبد جوان کسی بود که از ابتدا او را برای این نقش در نظر داشتم.

بهاره کیان افشار در این نشست افزود: بازیگر باید همه نوع نقشی را بازی کند و از عهده آن برآید. امیدوارم من این نقش را خوبی بازی کرده باشم.

گفتنی است، از حاشیه های این نشست می توان به حضور سعید راد بازیگر سینما در سالن همایش های بین المللی برج میلاد اشاهر کرد./ی2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار