"سعید مرتضوی" بازداشت شد + خبرهاي مختلف درباره علت هاي بازداشت وي

"دادستانی تهران" از "بازداشت" "سعید مرتضوی" خبر داد اما "علت بازداشت" وی را تا کنون اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی- قضایی باشگاه خبرنگاران؛ "پرتال اطلاع رسانی دادستانی تهران" دوشنبه شب اعلام کرد "سعید مرتضوی" بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، در خبر منتشر شده بر روی پرتال اطلاع رسانی دادستانی تهران، تا لحظه مخابره خبر علت بازداشت بیان نشده است.


بر اساس این گزارش و بعد از پیگیری های مکرر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره علت بازداشت مرتضوی، "منصور حقیقت پور" نماینده اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: "احتمال" دارد بازداشت وی به علت تخلف بزرگی که انجام داده است، صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: این فرد تعمدا شخصی را به دفترش دعوت کرده و از سخنان او فیلم گرفته و بجای ارائه آن به مراجع ذیصلاح فایل آن را در مجلس که پخش سراسری دارد منتشر کرده و کار ناصوابی انجام داده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان تاکید کرد: بنده درباره اصل بازداشت وی خبر قطعی ندارم اما "قانون تصویربرداری و ضبط صدای غیرقانونی را تائید نمی کند" و "برای ضبط مکالمات نیاز به دریافت مجوز از قاضی پرونده است".

گفتنی است؛ امروز نیز در فضای مجازی، خبری به نقل از یک قاضی دیوانعالی کشور منتشر شد که صریحا اعلام می کند، "ضبط یک مکالمه خصوصی در دفتر یکی از مسئولان دولتی غیرقانونی است"، حتی قاضی دادگاه هم نمی تواند دستور ضبط مکالمات یا صدا را صادر کند مگر در شرایط خاص که آن را هم قانون تعیین کرده است.

باشگاه خبرنگاران در این خبر صرفا علت احتمالی بازداشت سعید مرتضوی را به نقل از یک نماینده اعلام میکند و هیچ اظهارنظری درباره علت اصلی بازداشت وی ندارد.

همچنين خبرگزاري فارس نيز از بازداشت سعید مرتضوی به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعي خبر داد و گفت: پیش از این دیوان عدالت اداری و همچنین معاونت نظارت مجلس و برخی از نمایندگان مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی و قابل پیگرد قضایی عنوان کرده بودند.

سعید مرتضوی همچنین در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحی داشته است.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود اسفندماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.


فیلمی که مانیتور مجلس پخش کرد (+عکس)



فیلمی که رئیس جمهور به عنوان مدرک امروز با خود به مجلس برده بود مدرکی بود که وی قصد داشت به کمک آن اثبات کند فاضل لاریجانی، برادر کوچک رئیس مجلس با مرتضوی دیداری داشته است.

تا کنون از این فیلم تنها فایل صوتی آنچه رئیس جمهور منتشر کرده و این چند تصویر از مانیتور مجلس منتشر شده است.

 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار