دريادار سياري:

تمام تحركات كشورها را در منطقه زير نظر داريم

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: امروز تسلط اطلاعاتي ما در منطقه با هيچ زماني قابل مقايسه نيست تا جايي كه تمام تحركات كشورها را زير نظر داريم و در رزمايش ولايت 91 به همگان ثابت كرديم كه ما داراي توانمندي بالاي نظامي در درياها هستيم و براي برقراري امنيت در دريا به‌ويژه در تنگه هرمز و درياي عمان هيچ‌گونه نيازي به حضور بيگانگان نداريم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، همزمان با دهه مبارك فجر، مراسم صبحگاه رسمي نيروي دريايي ارتش، صبح امروز با حضور دريادار سياري در ستاد اين نيرو برگزار شد.

"امير دريادار حبيب‌الله سياري" فرمانده نيروي دريايي ارتش در اين مراسم كه جمعي از فرماندهان و معاونين اين نيرو نيز حضور داشتند،  طي سخناني گفت: آن‌چه كه باعث شده تا دشمنان در مقابل موفقيت‌هاي انقلاب ايستادگي كنند، اين است كه آنان چشم ديدن پيشرفت‌ها و رشد انقلاب را ندارند و به هيچ عنوان نمي‌خواهند ببينند كه ما استقلال داريم و روي پاي خود ايستاده‌ايم.

وي با مقايسه اوضاع  كشور در قبل  و بعد از  پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي افزود: كشور ما قبل از انقلاب هيچ اسم و رسمي نداشت و در استعمار كشورهاي خارجي بود و همه منابع آن را به غارت مي‌بردند، اما با پيروزي انقلاب همه چيز تغيير كرد، اسلام عزيز بر قوانين كشور حكم‌فرما شد و اداره امور كشور به دست مردم افتاد، آن‌چنان‌كه امروز ما شاهد رشد، پيشرفت و موفقيت‌هاي گوناگوني بوده و در عرصه‌هاي علمي، فناوري، تجهيزات نظامي و ... اسقلال داريم و به‌عنوان يك كشور صاحب‌نام در دنيا مطرح هستيم.

دريادار سياري اظهار داشت: در نخستين روزهاي انقلاب، دشمنان با ايجاد نا امني و ترور مسئولان و شخصيت‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي  ايران كه قريب به 17000 نفر را شامل مي‌شد و همچنين با ناامن كردن مرزهاي كشور، قصد نابودي اين انقلاب را داشتند، اما وقتي به نتيجه نرسيدند جنگ نابرابر و هشت ساله را به ما تحميل كردند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه خاطرنشان كرد: علي‌رغم اهتمام جهانيان عليه ايران در هشت سال دفاع مقدس، همگان ديدند كه قهرمانان ما چگونه جانانه در مقابل دشمن ايستادگي كردند و با سرلوحه قرار دادن تدابير راهگشاي امام راحل به پيروزي رسيدند. از طرفي امروز مي‌بينيم كه چه بر سر آن كشور مهاجم و سران وقت آن آمده است، چه وضعيتي دارد و رابطه جمهوري اسلامي ايران با دولت حاضر اين كشور چگونه است؟ همه اينها از بركات انقلاب است.

وي با تاكيد بر اينكه ما دو وظيفه عمومي و خصوصي نسبت به بركات انقلاب شكوهمند اسلامي داريم، گفت: امروز دشمنان كشور پس از نااميدي در زمينه جنگ سخت، با هدف تسلط بر افكار جوانان اين كشور به جنگ نرم روي آورده‌اند و قصد سست كردن پايه‌هاي انقلاب را دارند، اما خوشبختانه در اين جبهه نيز نا موفق بوده‌اند و البته ما آن‌چنان‌كه ثابت كرده‌ايم و به‌صورت عمومي هم وظيفه داريم، اجازه نخواهيم داد كه دشمن به اهداف پليدش دست پيدا كند و نشان مي‌دهيم كه بيدي نيستيم كه با اين بادها بلرزيم.

دريادار سياري با بيان اينكه امروز يك وظيفه خصوصي هم بر عهده هم رزمان ما در نيروي دريايي است، تصريح كرد: ما بايد بدانيم كه امروز مظهر اقتدار ملت در درياها، نيروي دريايي است و بايد به اين تعبير فرماندهي معظم كل قوا جامه عمل بپوشانيم و ماموريتمان را همانند گذشته به نحو احسن انجام دهيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش، اعزام ناوگروه‌هاي نيروي دريايي و حضور مقتدرانه در آب‌هاي آزاد را از اتفاقات خوشايندي دانست كه در چند سال اخير رخ داده است و افزود: ما بايد ضمن حفظ اين شرايط و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس كشور در آب‌هاي دور دست، در زمينه ساخت تجهيزات در زير دريا، دريا و در هواي بالاي دريا بدون نياز به ديگران، تامين نيازمندي‌هاي تجهيزاتي و تعمير و نگهداري تجهيزات انتقال فرهنگ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در طول سفرهاي دريانوردي به كشور هاي ديگر و تامين امنيت خطوط كشتيراني بدن نياز به حضور بيگانگان اثرگذار بوده و اهتمام كامل بورزيم.

وي با بيان اينكه نيروي دريايي ارتش، بايد به تعبير رهبر معظم انقلاب در سياست‌هاي كشور اثرگذار باشد، گفت: امروز تسلط اطلاعاتي ما در منطقه با هيچ زماني قابل مقايسه نيست تا جايي كه تمامي تحركات كشورها را زير نظر داريم و در رزمايش ولايت 91 به همگان ثابت كرديم كه ما داراي توانمندي بالاي نظامي در درياها هستيم و براي برقراري امنيت در دريا به‌ويژه در تنگه هرمز و درياي عمان هيچ‌گونه نيازي به حضور بيگانگان نداريم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در پايان با تاكيد بر حضور پر رنگ كاركنان و خانواده‌هاي اين نيرو در راهپيمايي 22 بهمن اذعان داشت: اين انقلاب شكوهمند و با عظمت نيازمند حضور همه ما در تمامي صحنه‌ها و عرصه‌ها است و  ما بايد ثابت كنيم كه به‌عنوان يك دريادل ولايي در كنار جمهوري اسلامي ايران هستيم و در برابر هر تهديدي مقاومت و ايستادگي خواهيم كرد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار