اذعان نماينده مجلس انگليس به شکست سياست جنگ افروزي غرب

نماينده صلح طلب مجلس انگليس گفت غرب، جنگ افغانستان را باخته است و کنفرانس اخير سران انگليس ، افغانستان و پاکستان در لندن نيز بدون نتيجه ماند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جرمي کوربين افزود ادعاي ديويد کامرون، نخست وزير انگليس درباره صلح خواهي، مسخره است و سياست هاي اين کشور در جنگ افغانستان، حتي مورد انتقاد حامد کرزي، رئيس جمهور افغانستان قرار دارد. وي در پاسخ به اين پرسش که آيا ائتلاف ضد جنگ تاکنون در برابر جنگ طلبي هاي غرب موفق بوده است گفت ما نتوانستيم مانع جنگ در عراق شويم اما مانع جنگ هاي جديد شديم و مهمتر از آن، با الهام بخشيدن به جوانان، به گسترش صلح در جهان کمک کرديم. 

 يکي از فعاليت هاي ما، بيدار کردن افکار عمومي است که به قدرت گرفتن جنبش ضد جنگ در اين کشور منجر شده است. اگرچه ما نتوانستيم مانع همه جنگ هاي انگليس شويم، ائتلافي را شکل داديم که مانع خونريزي هاي بيش تر در لبنان و غزه و نيز تهديد بيش تر سوريه و ايران شد. 

نماينده صلح طلب مجلس انگليس، براي تبيين علل ناتواني غرب در رسيدن به اهدافش از طريق جنگ افروزي گفت اگر من که در خانه اي عادي در خياباني معمولي در شمال لندن ساکنم و هيج مشکلي با همسايگانم ندارم، ديوار خانه ام را بالا ببرم و علاوه بر کشيدن سيم خاردار در اطراف خانه، مسلسلي نيز بر روي ديوار نصب کنم، حتما موجب خشم همسايگان مي شوم و بهانه ام براي نگراني از تهديدها و حملات احتمالي به من، شنيده نخواهد شد. در سطح جهاني نيز همين گونه است و غرب نمي تواند براي خود، تهديدهاي خيالي بسازد و با استفاده از آنها، ديگر ملت ها را بترساند و به حقوق آن ها تعرض کند.

جرمي کوربين در ادامه مصاحبه گفت امروز همه صلح طلبان، نگران وضعيت شمال آفريقا و جنگ در کشور مالي اند که ارتش انگليس هم در آن شرکت دارد. وي گفت نکته جالب اين جاست که دولت مالي، با کودتا بر سر کار آمده است اما غربي ها، به بهانه حمايت از اين رژِيم، به آن کشور لشکر کشيده اند و ارتش انگليس نيز فعلا 300 نظامي در  آن جا مستقر کرده است.



                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مجلس ، انگلیس ، جنگ ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار