احضار سفراي کشورهاي اتحاديه اروپا در کنيا

دولت کنيا سفراي کشورهاي اتحاديه اروپا را در اعتراض به تلاش براي اعمال نفوذ در انتخابات اين کشور به وزارت امور خارجه اين کشور احضار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،  در پي اظهارات سفراي انگليس، فرانسه و شماري ديگر از کشورهاي اروپايي درباره تماس هاي محدود با يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در کنيا در صورت پيروزي در انتخابات، وزير امور خارجه اين کشور سفراي کشورهاي اتحاديه اروپا را احضار کرد. نامزدي که اين سفرا درباره پيروزي وي به نوعي ابراز نگراني کرده اند، از سوي دادگاه جرائم جنگي احضار شده است.
سام اونگري وزير امور خارجه کنيا گفت: من اين فراخوان را داده ام تا نهايت ناخرسندي خود و دولت کنيا را از تلاش هاي هماهنگ شده برخي از سفراي اتحاديه اروپا براي اعمال نفوذ در انتخاباتي آتي کشورم اعلام کنم.
وي تصريح کرد: با توجه به اينکه انتخابات کنيا سه هفته ديگر برگزار مي شود، زماني بسيار حساس براي کنيا است و مردم اين کشور مي خواهند انتخاباتشان در محيطي آرام، آزاد و منصفانه برگزار شود.
لوديک بريت رئيس هيئت اروپايي حاضر نيز در اين نشست گفت: ما بار ديگر حمايت قاطع خود را از دولت کنيا اعلام و تاکيد مي کنيم که به هيچکدام از نامزدهاي انتخاباتي خاص گرايشي نداريم. اين به عهده مردم کنياست که انتخاب خود را صورت دهند. ما نيز خواستار انتخاباتي معتبر و شفاف هستيم.
بريت گفت: همچنين ما بسيار علاقند به ادامه همکاري با دادگاه بين المللي رسيدگي به جنايات جنگي هستيم ولي به قول کوفي عنان، کنيايي ها به خوبي مي دانند و مي توانند خودشان قضاوت کنند.








برچسب ها: بین الملل ، کنیا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار