رئیس اداره ارشاد کاشان:

تولیدات فرهنگی ابزاری برای مقابله با جنگ نرم دشمن است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: تولیدات فرهنگی منطبق با هنجارهای جامعه با استفاده از تجهیزات، فن‌آوری روز و نیروی کارآمد ابزاری کارآمد را در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن فراهم می‌کند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، محمدمهدی صباغی در تالار فرهنگ این شهرستان با اشاره به خروجی‌‌های حوزه فیلم و عکس به عنوان بخشی از تولیدات فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم اظهار داشت: امروز با همت دست‌اندرکاران انجمن سینمای جوان و فعالان عرصه فیلمسازی و حمایت مسئولان شهرستان، شاهد برگزاری نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان ایران دفتر کاشان هستیم که می‌تواند نتایج مثبتی را در این عرصه به همراه داشته باشد.

وی افزود: سینمای جوان انجمنی است که با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در حوزه رسانه‌های دیداری و شنیداری اعم از فیلم‌سازی، مستند، انیمیشن و سایر بخش‌های مرتبط توانسته استعدادهای بالقوه جوانان و علاقه‌مندان این منطقه را به عرصه ظهور برساند.

این مسئول با اشاره به کارکردهای مهم و تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز تولیدات رسانه‌ای بیان داشت: این حرکت با برنامه‌ای منسجم و نگاهی هدفمند در گذر زمان شاهد نتایج پربار و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی افزود: حضور پرشور جوانان با استعداد دیار دارالمؤمنین کاشان در کنار انجمن سینمای جوانان با ایجاد یک فرصت و ظرفیت منحصر به فرد و با مهیا کردن شرایط ساخت فیلم‌های کوتاه می‌تواند علاوه بر گسترش استفاده از تجهیزات و فن‌آوری روز، موجب تربیت و رشد نیروی کارآمد و متخصص شود.

صباغی اضافه کرد: فراهم کردن این شرایط همچنین می‌تواند باعث ایجاد زیرساخت‌های قوی برای ارائه خوراک تولیدات مناسب و منطبق با فرهنگ جامعه برای شهروندان شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان عنوان کرد: وقتی هنرمند در بطن مردم و در مسیر فرهنگ، انقلاب، باورها و ارزش‌های حاکم بر جامعه همت والای خود را معطوف می‌سازد به طور مطمئن قادر است با توجه به جایگاه و نقطه ثقل اندیشه‌ها به تأثیرگذاری و ماندگاری هنر بیانجامد که البته در آثار تولیدی و ارسالی توسط هنرمندان در این هفته چه در فیلم و عکس و چه در قالب‌های مختلف شاهد آن هستیم.

صباغی تأکید کرد: باید با بهره‌گیری از پتانسیل دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بسیج امکانات موجود بتوانیم حمایت از تولیدات انجمن و مؤسسات مجاز فعال در سطح شهر را نه در مقام شعار بلکه در عمل تحقق بخشیده و باعث رونق و ورود آن در عرصه زندگی روزمره باشیم.

وی افزود: قرار بود هفته فیلم و عکس در حد امکان به صورت دوسالانه برگزار شود اما با مساعدت و نگاه حمایتی مسئولان شهرستان به ویژه فرمانداری ویژه کاشان در سال جاری، این طرح هم جزو طرح‌های مصوبه شهرستان قرار گرفت./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.