رئیس سازمان میراث فرهنگی:

تشکیل کمیته علمی تحقیقاتی باستان شناسی/ خاطرات باستان شناسان باید به صورت کتاب علمی چاپ شود

خانه باستان شناسان ایران با همکاری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کمیته علمی تحقیقاتی تشکیل دهد تا یافته ها و تجربیات آنها به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه خانه باستان شناسان ایران که در محل خانه جلال آل احمد برگزار شد گفت: قبل از راه اندازی خانه باستان شناسان ایران دستور العملی برای نحوه اداره این خانه تهیه شد و قرار است به صورت صد در صد غیرانتفاعی، مردمی و غیر سیاسی اداره شود.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی از خانه باستان شناسان ایران به لحاظ معنوی و مالی حمایت می کند.
ملک زاده تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که دغدغه باستان شناسان است تهیه اطلس باستان شناسی ایران بوده که باید رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی به مدت 3 ماه دیگر این اطلس را تهیه کند.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: بسیاری از باستان شناسان گمنام هستند و خیلی از یافته های آنان در خانه هایشان خاک می خورد این یک تهدید در حوزه باستان شناسی است.
وی اظهار داشت: خانه باستان شناسان ایران با همکاری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی باید کمیته علمی-تحقیقاتی تشکیل دهد و حتی خاطرات باستان شناسان باید به عنوان یک کتاب علمی-پژوهشی چاپ شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: تمام باستان شناسان کشور را به این خانه دعوت می کنیم و باید از تمامی ایده ها و سلیقه های آنها استفاده شود.
وی عنوان کرد: قبل از انقلاب، نمایشگاهی به عنوان یافته های باستان شناسی نداشتیم بر همین اساس برنامه ریزی شده تا نخستین نمایشگاه ملی باستان شناسی کشور در حوزه عکس، کتاب و تصویر برپا و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: بسیاری از کارهای تحقیقاتی باید در خانه باستان شناسان شکل گیرد همچنین باید یک خبرنامه دائمی در این حوزه تهیه شود و مسئولیت این خبرنامه بر عهده بخش خصوصی باشد.
گفتنی است؛ خانه جلال آل احمد به عنوان خانه باستان شناسان ایران راه اندازی شده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار