مشهد/ استاندار خراسان‌رضوی در بازدید از شهر تاریخی توس؛

دکل‎های برق پشت آرامگاه فردوسی جمع آوری شود

استاندار خراسان‌رضوی در بازدید از شهر تاریخی توس بر جمع آوری دکل های برق پشت آرامگاه فردوسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین فروزان ‌مهر در حاشیه بازدید از شهر تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، از توس به عنوان یکی از ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری استان یاد و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت رسیدگی به شهر تاریخی توس و آبادانی آن، حرکت مسوولان در مسیر تحقق منویات معظم‌له، ضروری است.

وی با بیان اینکه تاکنون تلاشهای بسیاری از سوی مدیران اجرایی استان در جهت ثبت جهانی شهر تاریخی توس صورت گرفته، ادامه داد: باید هر چه سریعتر نسبت به جمعآوری و یا انتقال دکلهای برق پشت آرامگاه که مانع ثبت اثر شده، اقدام شود و استانداری نیز علی‌رغم محدودیت اعتبارات، نهایت مساعدت را برای اجرای این امر با دست اندرکاران دارد.

استاندار خراسان رضوی پیش نیاز تحقق این مهم را انحلال شورای روستایی در این محدوده دانست و از فرماندار مشهد خواست تا هر چه سریعتر نسبت به این امر و اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، اقدام نماید.

فروزان مهر تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز در این ناحیه، باید تحت کنترل بوده و بررسی صدور پروانه‌های ساختمانی، به صورت الزامی توسط مسئولان اجرایی به ویژه شهرداری مشهد، پیگیری شود.

وی تصریح کرد: برنامهریزی‌ها در جهت توسعه شهر توس، باید با محوریت تبدیل آن به یک قطب گردشگری صورت پذیرد.

استاندار خراسانرضوی با اشاره به وجود بافت فرسوده در محدوده آرامگاه فردوسی و شهر توس، بر ضرورت تسریع در تصمیمگیری و اقدام جهت نوسازی و بازسازی آن از سوی شهرداری مشهد تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع دستگاهها در خدمت رسانی به این منطقه گردشگری، همچنین از شهرداری مشهد خواست تا نسبت به زیباسازی و بهسازی این منطقه تاریخی در آستانه نوروز اقدام کند/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.