نصیری‌زاده:

برای نیل به اهداف خارجی باید حداقل هزینه را صرف کرد تا به حداکثر دست يافت

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: ارزش‌های حیاتی و منافع ملی، دو بخش اصلی سیاست هر کشوری است که ما آن را مد نظر قرار داده‌ایم، برای نیل به اهداف خارجی باید حداقل هزینه را صرف کرد تا به حداکثر دست پیدا کرد، تعیین اهداف بر اساس توانایی‌ها، تهدیدها و فرصت‌هاست و به منافع ملی بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، خسرو نصیری زاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز گذشته در دیدار با نخبگان، متخصصین و اساتید دانشگاه‌ها استان تهران درباره  آینده مذاکرات هسته‌ای کشور  اظهار داشت: ارزش‌های حیاتی و منافع ملی، دو بخش اصلی سیاست هر کشوری است که ما آن را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی گفت: برای نیل به اهداف خارجی باید حداقل هزینه را صرف کرد تا به حداکثر دست پیدا کرد، تعیین اهداف بر اساس توانایی‌ها، تهدیدها و فرصت‌هاست و به منافع ملی بستگی دارد.

نصیری‌زاده ادامه داد: از طرفی باید رابطه کشورمان با کشورهای خاورمیانه را در چارچوب اصول جمهوری اسلامی حفظ کنیم و کشورهای متخاصم و کشورهایی که به صورت رقیب باعث بروز آسیب برای کشور می‌شوند، را مورد شناسایی قرار دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: در بحث انرژی هسته‌ای، خواهان روند مذاکره‌ای هستیم که نتیجه آن چهار سر برنده باشد به نحوی که برنده‌های آن را ایران، کشورهای منطقه، 1+5 و سراسر جهان تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال تعامل سازنده با تمامی کشورها هستیم (به استثنای رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم) و برای نیل به این تعاملات به سه رکن توجه خواهیم کرد؛ اول ایجاد رابطه هم‌سو، دوم اعتمادسازی و نکته آخر به صفر رساندن تنش‌ها در منطقه و فرامنطقه است. 2400 کیلوگرم اورانیوم داریم که غربی‌ها وعده می‌دهند اگر این مقدار را تحویل آنها دهیم، 240 کیلو اورانیوم غنی شده خواهیم گرفت اما به نظر بنده این قضیه تنها در شرایطی امکان پذیر است که از هرگونه تبادل در خارج از کشور پرهیز شود و این موضوع جزء مصوبات برنامه پنجم توسعه نیز هست.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، سیاست ، خارجی ، منافع ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار