«دارا و سارا» کاملا ايراني شدند

مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان کانون و مدیریت تولیدات صنایع آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش امضاء می‌شود تا با یک برنامه منظم زمینه‌های تولید عروسک‌های دارا و سارا در کشور فراهم شود.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ مرتضی حیدری، مشاور اقتصادی مدیر عامل و مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره تولید عروسک‌های «دارا و سارا» در کشور، بیان داشت: روز شنبه با مدیر صنایع آموزشی وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای با این موضوع برپا شد که نتایج قابل قبولی را در بر داشت.

* انعقاد تفاهم‌نامه تولید عروسک‌های «دارا و سارا» طی هفته جاری

وی اضافه کرد: توافقات اولیه تولید عروسک‌های «دارا و سارا» با آموزش و پرورش صورت گرفت و قرار است در ادامه هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیریت تولیدات صنایع آموزشی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش امضاء شود تا با یک برنامه منظم و منسجم زمینه‌های تولید این عروسک‌ها در کشور فراهم شود.

حیدری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تولید عروسک‌های «دارا و سارا» در کشور قطعی شده است، بیان کرد: در حال قطعی شدن است یعنی با این مسیری که شروع کرده‌ایم به سمت قطعی شدن تولید عروسک‌های «دارا و سارا» پیش خواهیم رفت اما امیدواریم در مسیر پیش رو، مانعی به وجود نیاید و این مهم در کشور محقق شود.

طراحی سری جدید عروسک‌های دارا و سارا

 

* برای تولید عروسک‌ در کشور با مشکل بودجه مواجه نخواهیم بود

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای تولید عروسک‌های «دارا و سارا» در کشور با مشکل تأمین بودجه مواجه نخواهید بود، عنوان کرد: برای تولید این عروسک‌ها در کشور با مشکل تأمین بودجه مواجه نیستیم حتی از اول هم برای تولید این عروسک‌ها مشکل بودجه وجود نداشته است که در کشور چین تولید شد، بودجه وجود داشته منتها عموماً برخی‌ها معتقد بودند که صنعت اسباب‌بازی در ایران کم‌رونق و کم فروغ است و توان و قدرت رقابت با بازارهای خارجی نظیر توان تولید عروسک‌های سفارشی مکان‌هایی همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را، ندارد.

حیدری ادامه داد: اکنون با جدیت سیدصاق رضایی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که اصرار بر تولید عروسک‌های «دارا و سارا» در کشور دارد به مذاکره با شرکت‌های متعدد و مختلف پرداختیم که در نهایت به صنایع آموزشی رسیدیم و از امکانات آنها بازدید کردیم و متوجه امکانات و ظرفیت‌های خوب این بخش شدیم.

* مواد اولیه ساخت عروسک از ایران به سایر کشورها صادر می‌شود

مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در شرکت تولیدات صنایع آموزشی امکانات خوبی برای تولیدات عروسک‌های ایرانی فراهم شده است و کارشناسان آنها برای تولید عروسک‌های «دارا و سارا» بسیار مصمم و جدی اعلام آمادگی کردند و به یاری خداوند در آینده شاهد تولید این عروسک‌ها در کشور خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مواد اولیه تولید عروسک‌های ایرانی در کشور موجود است یا باید آن را نیز از سایر کشورها خریداری کنیم، بیان کرد: اصل مواد اولیه ساخت عروسک از ایران به سایر کشورهای جهان صادر می‌شود.

حیدری ادامه داد: مواد اولیه عروسک‌سازی، از نفت تهیه می‌شود که خوشبختانه پتروشیمی ایران نیز از این مواد بهره‌مند بوده و در این راستا تنها به متخصصانی نیازمند هستیم که تا حد مورد نیاز کشور آنها را فرآوری کند.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدیریت صنایع آموزشی وابسته به ذخیره فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش مذاکراتی انجام داده است و آنها نیز معتقدند در این راستا هیچ مشکلی برای تولید عروسک‌های «دارا و سارا» وجود نخواهد داشت.

عروسک دارا و سارا

 

* تولید عروسک‌های «دارا و سارا» در کشور انجام شدنی است

مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه قیمت‌گذاری عروسک‌های «دارا و سارا» طبق تشکیل کمیته‌ای اعلام خواهد شد، گفت: برای تولید این عروسک‌ها در کشور باید به تشکیل کمیته‌ای پرداخت که در آن کارشناسانی به شیوه استفاده از مواد اولیه و تأمین آن و توجه به استانداردسازی مواد عروسک‌سازی اهتمام داشته و این موارد را مورد بررسی قرار دهند. 

به گفته وی، کودکان در هنگام بازی با عروسک، آن را داخل دهان برده که اگر این عروسک‌ها از استانداردهای بهداشتی برخوردار نباشد، سرطان‌زا خواهد بود به همین منظور باید عروسک‌های «دارا و سارا» را طبق استانداردهای تولید عروسک بسازیم.

حیدری ادامه داد: خوشبختانه همه کارشناسان صنایع آموزشی به تمام استانداردهای عروسک‌سازی آشنا و مسلط هستند و مواد را خوب تشخیص می‌دهند و الان نیز کالاهای متعدد مختلفی را مشابه کالای ما تولید کرده‌اند و تجربیات آنها نیز نشان می‌دهد که انشاءالله این کار انجام شدنی است.

 

* خرید 10 هزار عروسک «دارا و سارا» از چین به دلیل افزایش تقاضا در کشور  

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولید عروسک‌های «دارا و سارا» طی سال جاری در کشور امکان‌پذیر خواهد بود و یا امکان اینکه به صورت مجدد این عروسک‌ها از کشور چین به ایران وارد شود، وجود دارد، گفت: به دلیل افزایش تعداد تقاضا، احتمال ورود عروسک‌های «دارا و سارا» به کشور طی آینده نزدیک وجود دارد.

حیدری معتقد است، پروسه تولید عروسک‌های «دارا و سارا» در کشور به حداقل 4 ماه زمان نیازمند است چراکه برای ساخت این عروسک‌ها باید مطالعات و طراحی صنعتی صورت گیرد و هم قالب آنها ساخته شود که ساخت هر کدام از این موارد نیازمند یک بازده زمانی است.

وی عنوان کرد: به دلیل تقاضای فراوان مخاطب برای تهیه عروسک‌های «دارا و سارا» شاید چندین نسخه از این عروسک‌ها را به صورت محدود از کشور چین خریداری و وارد بازار کنیم که احتمالاً تعداد خرید این محصول 5 هزار عروسک «دارا» و 5 هزار عروسک «سارا» خواهد بود.

 

* تأثیر قیمت داخلی دلار بر قیمت‌گذاری عروسک‌های «دارا و سارا»

مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با ورود این عروسک‌ها به کشور در نظر داریم تا بخشی از نیازهای مخاطبان را پوشش داده تا فشار اولیه بر تولید عروسک‌های «دارا و سارا» در کشور برطرف شده و با خیال آسوده و فضایی آرام و با سرمایه‌گذاری مناسب، اقدامات اساسی و دائمی تولیدات این عروسک‌ها در کشور انجام شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عروسک‌های «دارا و سارا» آیا با ارز مرجع به کشور ورود می‌یابند، بیان کرد: این عروسک‌ها با ارز آزاد خریداری می‌شوند و هنوز هم قیمت این عروسک‌ها مشخص نیست.

حیدری ادامه داد: قیمت خارجی عروسک‌های «دارا و سارا» تفاوت چندانی نکرده است یعنی حداکثر با نیم تا یک دلار این عروسک‌ها تهیه می‌شوند اما به دلیل اینکه هزینه این عروسک‌ها با ارز آزاد پرداخت و تهیه می‌شود بر روی قیمت تمام شده عروسک در کشور نیز قطعاً تأثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: کارخانه‌ای که در کشور چین به تولید عروسک‌ می‌پردازد، قیمت تولید عروسک‌های «دارا و سارا» نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است اما قیمت دلار در کشور، قیمت این عروسک‌ها را متغیر می‌کند به نوعی قیمت داخلی دلار بر قیمت‌گذاری این عروسک‌ها تأثیرگذار است.

برچسب ها: دارا ، سارا ، ایرانی ، ارز ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چرا تولید نمیشه تولید کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام حالا قیمت چنده دارا وسارا
آخرین اخبار