چگونه تیکی تاکا را تمرین کنیم + فیلم

چگونه و با چه تمريناتي مي توانيم تيكي تاكا را در المان تيم فوتبال محلي خود جاي دهيم.

به گزارش  گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از  فوتبال آنلاين ،ساكر مگزين،تيكي تاكا به شيوه بازي تيم بارسلونا و تيم ملي اسپانيا گقته مي شود.اولين بار،آندرس مونتس مفسر اسپانيايي جام جهاني 2006 آلمان اين واژه را براي شيوه بازي اسپانيا به كار برد.

 معني تيكي تاكا ساده است و پياده كردن آن نيز در نگاه اول همين طور: مالكيت توپ را در اختيار بگير،هميشه روي دست يارانت باش،با اولين ضرب،به نزديك ترين يار پاس بده،پاس بده،پاس بده،پاس بده و دروازه را باز كن.و دوباره مالكيت توپ را در اختيار بگير و بگذار حريف با روحيه خراب 90 دقيقه به دنبال توپ بدود.

 تيكي تاكا

همه ما مي دانيم كه ديگ بارسا از مدرسه فوتبال لاماسيا مي جوشد اما اطلاعات به دست آمده از شيوه تمرينات آن ها بسيار ناچيز است.براي اين كه نا اميد نشده باشيم بايد بگويم كه اطلاعاتي ارزشمند به تازگي براي من ارسال شده.

 تيم هاي بالاي 12 سال بارسلونا يك تمرين،بازي،تمرين استقامتي يا هر چه كه مي توان اسمش را گذاشت همواره تكرار مي كنند.بازي 4 برابر 4.فوتبال 4 برابر 4 در منطقه محدود و بدون دروازه.اين تمرين مدام بازيكنان را با پاس هاي كوتاه و سريع،تشكيل مثلت ها و شركت پيوسته در دفاع و حمله عادت مي دهد.تمرينات با انجام بازي 4 برابر 4 آغاز مي شود،تكرار مي شود و پايان مي يابد.براي تمرينات با تاكيد بيشتر بر بدنسازي هم مربع هاي تشكيل شده در گوشه هاي زمين شكل مي گيرند و با دستور مربي با استارت هاي بلند و كوتاه جابه جايي ها صورت مي گيرند.تيم برنده تشويق مي شود و جالب اينجا است كه تنبيهي در كار نيست.

 اين شيوه در واقع تكامل ايده «بازي كوچك» آلمان ها است.هلندي ها هم از ميانه دهه هشتاد به شدت بر روي بازي 4 برابر 4 تاكيد كردند.

فرم اوليه 1-2-1 است يا همان داياموند.با قابليت بازي در عمق و تشكيل پيوسته مثلث ها.

تمرينات تيكي تاكا


دوست ندارم اين مقاله را با ارائه يك تمرين خاص به پايان برسانم.اين مقوله بسيار ساده است.دو برابر دو،سه برابر سه و چهار برابر چهار بدون دروازه بازي كنيد.در مناطق محدود نسبت به رده سني.در مراحل پيشرفته مي توان هر فرد را هم در منطقه اي محدود كرد و يا نه فقط رقيب مستقيم بلكه همه جفت ها در خراب كردن توپ گروه هاي ديگر شركت كنند.

شما مي توانيد بارسلوناي منطقه خود باشيد.


برچسب ها: تیکی تاکا ، تمرین ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.