تلاش فابيوس براي حفظ آرامش در حزب سوسياليست فرانسه

لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه اعضاي حزب سوسياليست را که بر سر ضرورت «رويارويي» با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به جان هم افتاده‌اند، به آرامش دعوت کرد و گفت بحث و تبادل نظر با آلمان «به جا» اما «نزاع غيرعادي» است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ فابيوس که خود نيز از حزب سوسياليست حاکم فرانسه است به راديو اروپا يک گفت: بحث آري اما نزاع نه. زير سؤال بردن رهبر يک کشور غيرعادي است. کسري بودجه فرانسه مربوط به فرانسه است. هيچ دليلي ندارد يک کشور را مستقيم رو در روي يک کشور ديگر قرار داد.

وي افزود: همزمان، موضوعاتي براي بحث وجود دارند، طبيعي است که ما درباره راه سريعي که بتوانيم با آن به توازن (بودجه‌اي) باز گرديم بحث کنيم. چرا که کشورهايي که تا حدي از اين توازن برخوردارند مانند آلمان بايد بتوانند رشد اقتصادي خود را تقويت کنند.

دعوا بين سوسياليست‌ها در داخل و خارج از دولت فرانسه پس از انتشار گزارش شديد لحن حزب سوسياليست فرانسه درباره اروپا که در آن آنگلا مرکل «صدر اعظم رياضت» لقب گرفته و به «ناسازگاري خودخواهانه» متهم شده است،‌ آغاز شد.

در حالي که فرانسوآ‌ اولاند رئيس جمهور فرانسه اواخر مارس از به وجود آمدن «تنشي دوستانه» با مرکل سخن گفت، کلود بارتولون Claude Bartolone رئيس مجمع ملي فرانسه که فرد چهارم حکومت به شمار مي رود حتي تا پيش کشيدن موضوع «رويارويي» با آلمان پيش رفت.

شنبه، ژان مارک ارو نخست وزير فرانسه براي آرام کردن اين جنجال مداخله کرد. وي موافقت حزب سوسياليست را جلب کرد تا مطالبي را که در آن از مرکل انتقاد شده است، از پيش نويس اين گزارش حذف کنند. اما اين باعث نشد که بحث‌ها روز يکشنبه ادامه پيدا نکند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار