دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی استان اصفهان گفت: سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد UNIDO (یونیدو) مزیت نسبی کشور ایران را در تولیدات بخش کشاورزی عنوان کرده که نشان از ظرفیت نهفته بالای ایران در بخش کشاورزی دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان احمدرضا همتی با بیان اینکه کشور ایران با داشتن 9 اقلیم متفاوت یک کشور منحصر بفرد در دنیا تلقی می شوداظهار کرد: ایران در صورت داشتن یک برنامه منظم می تواند علاوه بر تامین نیاز غذایی کشور ایران،مازاد تولیدات کشاورزی خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کند.

وی خاطر نشان کرد:با برنامه ریزی مدون می توان بازار کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق، افغانستان و ترکیه را در دست گرفت.
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: ایران در تولید 25 محصول مقام اول تا دهم را در دنیا به خود اختصاص داده اما هنوز جایگاه خود را در زمینه صادرات پیدا نکرده است.
وی ابلاغ سیاست های کاشت از سوی وزارت جهاد کشاورزی بر اساس ظرفیت هر استان را خواستار شد و گفت: ابلاغ این سیاست ها و ضمانت اجرایی آن می تواند جهش بزرگی در تولید و صادرات بخش کشاورزی به وجود آورد.
همتی با اشاره به احداث اولین پایانه حمل بار هوایی کشور در استان اصفهان گفت: توسعه صادرات در گرو توسعه زیر ساخت هاست.
وی با تاکید بر شناخت نیازهای بازار توسط کشاورزان اضافه کرد: کشاورزان باید از بازار به تولید برسند اما روند کنونی بالعکس است.
به گفته دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی استان اصفهان ،این روند باعث شده که در برخی از موارد کشاورز نتواند محصول خود را با قیمت مطلوب به فروش برساند.
وی افزایش صادرات محصولات کشاورزی را منوط به همکاری بیشتر سه وزارتخانه با بخش خصوصی دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با برنامه ر یزی مدون کشت،وزارت صنعت،معدن و تجارت با برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای صادرات و وزارت امور خارجه با تسهیل در ایجاد روابط و شناخت بازارهای هدف باعث رشد صادرات محصولات کشاورزی خواهد شد.
وی اظهار کرد: تعامل بین بخش خصوصی و دولتی زمینه ساز توسعه صادرات محصولات با کیفیت می شود/س

برچسب ها: اصفهان ، تولیدات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.