تجمع ضد صهیونیستی در قاهره

اخوان المسلمین مصر روز جمعه تجمعی ضد صهیونیستی در قاهره برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین تظاهرات ضد اسرائیلی حامیان اصلی محمد مرسی رئیس جمهور مصر از زمان به قدرت رسیدن آنها در پی قیام مردمی سال دو هزار و یازده در مصر است.

تظاهرکنندگان پس از نماز جمعه و بعد از خروج از مسجد الازهر ، در اعتراض به حملات هوایی اخیر اسرائیل به سوریه و بازداشت یک روحانی فلسطینی، شعار "مردم خواهان نابودی اسرائیل هستند" سر دادند.

در یک مقطع، محمد البلتاجی عضو برجسته اخوان المسلمین میکروفن را در دست گرفت و فریاد زد: "ما مجددا تکرار می کنیم که اسرائیل، دشمن ماست".

دیگر تجمع کنندگان نیز این درخواست را تکرار کردند و یکی از سازمان ‌دهندگان تظاهرات با سر دادن شعاری از ارتش خواست به منظور "آزاد سازی فلسطین از دست فرزندان میمون ها و خوک ها"، با اسرائیل بجنگد.

از زمان وقوع قیامی که به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور قدیمی مصر منجر شد، اخوان المسلمین که به علت لفاظی های ضد اسرائیلی و ضد غربی اش شهرت دارد، عمدتا از نشان دادن دشمنی خود با غرب یا دشمن سابق خود در مرز شرقی مصر، خودداری کرده است.

مرسی خود بارها بر تعهدش به پیمان صلح مصر با اسرائیل تاکید کرده و به علت میانجیگری در برقراری آتش بس بین مبارزان فلسطینی حماس و اسرائیل که درست چند ماه پس از روی کار آمدن وی رخ داد ، مورد ستایش آمریکا قرار گرفته است. ولی هم رئیس جمهور اسلامگرای مصر و هم گروه اخوان المسلمین برای تطبیق دادن موضع قدیم ضد اسرائیلی خود با مسئولیت های جدیدشان ، دوران سختی را سپری کرده اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار